Kliknij przycisk i otwórz MENU >>
Ciąg dalszy gorącego znów ostatnio tematu obwodnicy Słubic. Głos tym razem zabrała Elżbieta Rafalska, minister rodziny, pracy i polityki społecznej oraz poseł PiS. Wyjaśniła skąd w budżecie na 2018 rok wzięła się poprawka, mająca zagwarantować wykonanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla tej inwestycji.

rafalsk burmistrz

Poseł Elżbieta Rafalska złożyła wizytę w Słubicach. Spotkała się m.in. z burmistrzem Tomaszem Ciszewiczem w Urzędzie Miejskim. Poruszyli temat, o którym ostatnio znowu jest głośno w naszym mieście i okazuje się, że nie tylko – czyli obwodnicy Słubic.

Niedawno pisaliśmy o tym, że o obwodnicy rozmawiali starosta Marcin Jabłoński i poseł Krystyna Sibińska z PO. Wspomniała ona o tym, iż do budżetu została złożona poprawka, która ma zapewnić finansowanie dla sporządzenia dokumentacji, czyli studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego, niezbędnego dla każdej takiej inwestycji.

Poseł Elżbieta Rafalska wyjaśniła obszernie, iż autorami poprawki, gwarantującej 1 mln złotych na ten cel byli lubuscy posłowie Prawa i Sprawiedliwości. I wyjaśnia, jak do tego doszło. – Podczas prac nad budżetem państwa, posłowie z regionów dostali możliwość, aby zdecydować o rozdzieleniu pewnej kwoty na ważne cele w swoich regionach. A ponieważ dla Słubic gorącym tematem już od lat jest budowa obwodnicy, to posłowie PiS z lubuskiego zdecydowali, żeby przeznaczyć 1 mln zł właśnie na wykonanie studium, czyli na pierwszy krok w kierunku obwodnicy – powiedziała E. Rafalska.

Wyraźnie podkreśliła, że znalazło się to wyłącznie dzięki inicjatywie podjętej przez parlamentarzystów PiS i zwróciła uwagę na to, że posłowie opozycji głosowali przeciwko przyjęciu budżetu. Przypomnijmy, został on przyjęty przez parlament i czeka na podpis prezydenta.

Wykonanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego to dopiero początek. Zdaniem E. Rafalskiej, konieczny, żeby myśleć o budowie obwodnicy. Choć w Programie Budowy Dróg Krajowych 2014-2023 inwestycja ta nie została ujęta, zdaniem E. Rafalskiej, być może w przyszłości znajdzie się na liście rezerwowej. A wtedy, przy podejmowaniu decyzji o tym, którą inwestycję zrealizować, będzie brany pod uwagę stopień zaawansowania i przygotowania technicznego. I studium będzie doskonałym argumentem i atutem, żeby znaleźć się na liście uzupełniającej.

Burmistrz Tomasz Ciszewicz podziękował E. Rafalskiej za zajęcie się tym tematem i tego, że sprawa „nabiera rozpędu”. Zapowiedział, że będzie teraz spotykał się i rozmawiał z dyrektorem GDDKiA w Zielonej Górze. Będziemy wracać do tego tematu, gdy tylko będą znane szczegóły powstawania studium.

Odniósł się również do felietonu Roberta Włodka opublikowanego na naszym portalu w ramach cyklu „Mój punkt widzenia”. – Dla mnie to są informacje nieprawdziwe, posiadam bogatą dokumentację na to, że jestem w kontakcie z dyrekcją GDDKiA – wyjaśniał T. Ciszewicz. I podkreślił, że jeszcze zabierze głos w tej sprawie.

Do tego tematu również będziemy wracać. Beata Bielecka, rzecznik Urzędu Miejskiego w Słubicach, poinformowała nasza redakcję, że niebawem otrzymamy odpowiedź burmistrza na zawarte w felietonie stwierdzenia.
Spodobał Ci się artykuł? Daj lajka i udostępnij dalej. Dziękujemy :)

Komentarze   

#1 Robert Włodek 2018-01-23 08:29
Tomasz Ciszewicz na konferencji odpowiedział już na mój felieton dotyczący obwodnicy Słubic, odniósł się zwłaszcza do zarzutu niepodejmowania rozmów z szefem GDDKiA w Zielonej Górze Markiem Langerem.

?To są informacje nieprawdziwe. (?) Jestem na bieżąco z nowym dyrektorem GDDKiA? zapewniał dziś Tomasz Ciszewicz.

Co jeszcze powiedział? Przyznał, że Marek Langer zwrócił się w czerwcu 2017 roku do gminy Słubice z prośbą przekazania 1,5 mln złotych na przygotowanie studium. ?Od tego czasu nie odbyły się żadne rozmowy? ? dodał Ciszewicz.

To jeszcze raz zacytuję Marka Langera: ?Kilkukrotnie zwracałem się do burmistrza Ciszewicza z prośbą o to, by gmina zgodziła się partycypować w kosztach przygotowania studium dla obwodnicy Słubic. Gdyby tak się stało bylibyśmy już zaawansowani w pracach. ROZMOWY Z JEGO STRONY NIE ZOSTAŁY JEDNAK PODJĘTE. Współpraca mogłaby być lepsza?.

I powtórzę: wypowiedzi szefa zielonogórskiego oddziału GDDKiA zostały przez niego AUTORYZOWANE.

Do określeń kierowanych przez Ciszewicza w stosunku do mojej osoby nie będę się odnosił. Nie ten poziom.
#2 Ognisty 2018-01-23 09:59
Pilniej niż obwodnica potrzebny nam jest przejazd podziemny pod pociągami na ul. Transportowej. Często przejeżdżają dwa pociągi przy stale zamkniętych szlabanach, co nam blokuje czasami na godzinę miasto. Niektórzy wtedy zawracają, jadą jak szaleni po przeciwnym pasie aby się wcisnąć w ten leśny mini tunel bardziej na południu. Obwodnica dopiero będzie w roku 2050. Obecnie nawet nikt nie wie, którędy ją poprowadzić, bo miasto rośnie od planu do planu tych obwodnic a obwodnica przez nowe osiedla to żadna obwodnica.
#3 clasic1 2018-01-23 10:44
Kolego" ognIsty" więcej optymizmu . Po tym wszystkich spotkaniach w starostwie i UM mozna jasno wyczytać że będziemy miec 2 obwodnice !!! Jedną z PiS-u a drugą z PO . Teraz jesteśmy na etapie " NIKT WAM NIE DA WIĘCEJ NIZ JA MOGE WAM OBIECAĆ " Po wyborach przyjdzie etap " CAŁUJCIE SIĘ WYBORCY" :-)))))) TE WYBORCZE KIEŁBASKI SMAKUJĄ GORZEJ NIZ KIEŁASA ZWYCZAJNA ZA KOMUNY !! Istotne jest tylko to żeby karuzela się kręciła :-)))))
#4 Kara 2018-01-23 10:52
Dokładnie tak jest jak piszesz @clasic1. Nie mo co bronić żadnej ze stron. Bezczelnością jest traktowanie mieszkańców Słubic jak idiotów, którzy nie wiedzą, kto stoi za tym, że obwodnicy nie mamy i mieć nie będziemy.
#5 Office 2018-01-23 11:54
Czyżby pani Rafalska pomagała burmistrzowi mydlić oczy mieszkańcom? A czy pani Rafalska wie na co ma iść gruba kasa podatników a mianowicie na wieżyczkę dla Niemców? Czy pani Rafalska wie ,że te pieniążki z powodzeniem mogłyby pójść własnie na obwodnicę? Mam nadzieję,że wreszcie pani Rafalska przyjrzy się bliżej pomysłom pana burmistrza. Bardziej pod lupe tego pana. Bo póki co to on ma służyć mieszkańcom a nie mieszkańcy jemu
#6 Danslefischier 2018-01-23 12:25
Proszę was -więcej optymizmu ,a mniej jadu.
#7 Pirlo 2018-01-23 12:34
Nie wiem ile by kosztowała obwodnica Słubic, ale faktem jest, że ta w Rzepinie kosztowała niewiele więcej niż to, ile gmina zamierza przeznaczyć na całość inwestycji związanej z budową wieży Kleista. Wracając jeszcze do obwodnicy- przecież to jest dyżurny temat, które wraca co cztery lata, a więc przy okazji każdych następnych wyborów samorządowych. Jakoś dwa tygodnie temu była w powiecie Pani poseł z PO i też składała deklaracje. Teraz do Słubic przyjechała Pani poseł z PiS i również nie brak "jednoznacznych" deklaracji i zapowiedzi. Jak na otwartej dłoni widać zatem, że temat obwodnicy to platforma do walki politycznej i narzędzie do zbijana kapitału- przede wszystkim politycznego.

Chcesz dodać komentarz do artykułu? Zaloguj się lub zarejestruj swoje konto na portalu.