- Posty: 92
- Otrzymane podziękowania: 9
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
Danslefischier napisał: Panie Włodek !! A może by się Pan zastanowił co pisze? - Na obwodnicę to i kupcy się nie zgodzą ,Agencje Spedycyjne..Myślę ,że tu jest problem.
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
Mustafa napisał: [. JA SIĘ ZGADZAM NA OBWODNICĘ.
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
Parafrazując, nie jestem zwolennikiem obecnych władz Słubic, ale zakładam, że widział Pan korespondencję między GDDKiA i naszym Urzędem Miejskim oraz jakie były powody odmowy z naszej strony. Może Pan nam przybliżyć temat?Robert Włodek napisał: Najbardziej zaskakujące są słowa szefa lubuskiej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Marek Langer powiedział jasno, że kilka razy prosił burmistrza by gmina dołożyła się do kosztów opracowania studium obwodnicy.
Jak twierdzi szef GDDKiA - gdyby burmistrz się zgodził, to prace projektowe byłyby już zaawansowane.
- ROZMOWY Z JEGO STRONY NIE ZOSTAŁY PODJĘTE - mówi Marek Langer.
Ile kosztuje studium? Pewnie jakieś 800 tys. zł. Zakładając, że gmina miała dołożyć połowę, to mówimy tu o około 400 tysiącach złotych, które mogłyby uruchomić proces inwestycyjny.
Ale Tomasz Ciszewicz "nie podjął rozmów" z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad...
Niech Pan popyta Pańskiego kolegę ze Starostwa co on zrobił żeby obwodnica powstała lub wręcz odwrotnie.To jest - według mnie - największy skandal.
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
Jak przedstawicie Panowie jakieś papiery, to może mały niesmak pozostanie? Na razie, to jakiś gość twierdzi, że inny gość olał jego propozycje, a Pan to przytacza jako ciekawostkę. To za mało żeby zaszkodzić Panu Ciszewiczowi w najbliższych wyborach.Robert Włodek napisał: Nie posiadam kopii korespondencji między Tomaszem Ciszewiczem a GDDKiA. Dysponuję za to autoryzacją wypowiedzi Pana Marka Langera, szefa lubuskiego oddziału tej instytucji.
Moim zdaniem jego słowa powinny wywołać polityczne trzęsienie ziemi w Słubicach, bo Langer mówi jasno: prosiliśmy wiele razy Cieszewicza, żeby pomógł nam opracować studium obwodnicy, ale burmistrz nie chciał z nami rozmawiać. Gdyby zechciał, bylibyśmy "zaawansowani w pracach" (to oczywiście skrót myślowy, cytaty w tekście źródłowym).
Na 10-11 miesięcy przed końcem kadencji? Życzę powodzenia.To się nadaje na koronny argument w potencjalnym referendum nad odwołaniem burmistrza. Według mnie oczywiście.
Zaraz, zaraz. Jak jakiś gość chlapnął Panu, że burmistrz go olał, to robi Pan aferę, że to przez burmistrza nie mamy obwodnicy. Tymczasem Pański kolega był; wiceburmistrzem, wicewojewodą, wiceministrem, marszałkiem województwa i jeszcze wile innych ciekawych fuch miał i Pan twierdzi, że to niemerytoryczne pytanie? Kiedy będzie merytoryczne, jak Wasze interesy się rozejdą?Do drugiej części Pańskiej wypowiedzi nie będę się odnosił. Nie zwykłem komentować niemerytorycznych
Chyba nie rozumie Pan znaczenia słów, których używa? To jednak nie ma w tym wypadku większego znaczenia, ciekawsze jest co innego. Jak "jedziemy" po burmistrzu, to to jest konstruktywna krytyka, jak robimy to po staroście, to to jest hejt. Wygląda na to, że wszystko zależy od tego kto płaci, no nie?hejtów
Ja nie zabiegam o głosy i poklask w najróżniejszego rodzaju wyborach czy happeningach, więc mogę sobie na to pozwolić. Natomiast Pan i Pański kolega będziecie, to robić już za jakieś pół roku i to głównie od anonimowych, nie tylko internautów, zależy czy Wam się uda coś ugrać czy nie.anonimowych internautów.
I vice versa.pozdrawiam ciepło
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
Panie, ale liczą się fakty, i to tylko te na papierze. O podejmowaniu rozmów, to już sam Pan powinien wiedzieć, że są gówno warte, a jak nie to proszę spytać trio Bycka-Jabłonski-Owsiak o ich rozmowy na temat Terminala. Bo co z nich wynikło, to chyba nie muszę przypominać?Robert Włodek napisał: Po pierwsze, nie "jakiś gość twierdzi, że inny gość olał jego propozycje", tylko szef Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Marek Langer twierdzi, że burmistrz Słubic Tomasz Ciszewicz kilkukrotnie nie podjął rozmów na temat partycypacji w kosztach przygotowania studium obwodnicy, czyli dokumentu, bez którego proces inwestycyjny nie może się rozpocząć.
"Gdyby tak się stało bylibyśmy już zaawansowani w pracach" twierdzi stanowczo Langer. I co tu więcej komentować?
Pomysły na rozmowy i rozmowy na pomysły, to już nikogo nie interesują. To GDDKiA jest właścicielem drogi i to tylko od nich zależy czy jakakolwiek obwodnica powstanie. Nawet jak gmina jakimś cudem znajdzie pieniądze i tereny pod inwestycje, to nadal od GDDKiA zależy czy pozwolą taką obwodnicę wpiąć w swoją drogę i czy w ogóle pokierują nią ruch. To są drogi, jak sama nazwa wskazuje krajowe, i to od organów centralnych zależy co z nimi będzie, jak widać od około 20-tu lat mają to w pompie.Po drugie, rozmowy w sprawie obwodnicy Słubic prowadzi burmistrz Słubic. Nie starosta, marszałek, czy minister nawet. Prowadzi je szef gminy, właśnie z GDDKiA, dlatego, że przez gminę przebiega droga krajowa. To właśnie burmistrz Słubic co jakiś czas przedstawia kolejne pomysły na rozwiązanie problemu komunikacyjnego miasta. Zazwyczaj nietrafione (o szczegółach w felietonie).
Tak się składa, że czas kiedy był najlepszy okres na budowę obwodnicy minął, dziś musiałaby przebiegać przez środek osiedla domków jednorodzinnych a ich właściciele nie chcą takiej drogą tuż za oknami, i nie ma co się dziwić, też bym nie chciał.Tak też się składa, że od ponad siedmiu lat funkcję burmistrza w naszym mieście sprawuje jedna osoba. I celem mojego tekstu była analiza tego, co zrobił burmistrz by skutecznie rozwiązać problem braku obwodnicy.
No wreszcie! Pan Ciszewicz, to nie jest mój ulubieniec ale obwinianie jedynie jego o brak obwodnicy jest mocno niesprawiedliwe. Gdyby ktoś "na górze" zadecydował, że obwodnica Słubic ma powstać, to ona by dawno powstała, nawet wbrew woli tego czy innego burmistrza.Po trzecie wreszcie. Myślę, że nie tylko Tomasz Ciszewicz ponosi odpowiedzialność za nierozwiązanie tego problemu (choć za ostatnie siedem lat odpowiada wyłącznie on). W jakimś zakresie to wina nieskuteczności całego lokalnego establishmentu.
A skąd Pan wie, że to nie burmistrz Ciszewicz rozmawiał z posłami PiS i nie naciskał na nich w sprawie obwodnicy?Dziś światełko w tunelu dają nam posłowie PiS-u. I choć jestem zagorzałym przeciwnikiem tej partii, to w tym temacie trzymam za nich kciuki.
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.
Please Zaloguj or Zarejestruj się to join the conversation.