Kliknij przycisk i otwórz MENU >>
W związku z przypadającą na 11 listopada 92 rocznicą odzyskania przez Polskę niepodległości przez dwa najbliższe dni w Słubicach zaplanowano szereg uroczystości i wydarzeń.

Świętowanie Dnia Niepodleglości tradycyjnie rozpocznie się na sportowo. Dziś o godzinie 12 zapraszamy na XXI Narodowe Biegi Niepodległości, o których pisaliśmy już kilka dni temu.

Później, o godzinie 18, w Kościele pw. Ducha Świętego odbędzie się msza święta w intencji harcerzy, po której zaplanowano koncert patriotyczny Orkiestry Koncertowej VICTORIA z Warszawy-Rembertowa.

Główne uroczystości odbędą się w dniu jutrzejszym. 11 listopada, o godzinie 10, ta sama orkiestra zagra koncert pod hasłem "W hołdzie poległym i pomordowanym za wolną i niepodległą Polskę. Po koncercie odbędzie się uroczysta msza święta w intencji ojczyzny (godzina 10:30).
Spodobał Ci się artykuł? Daj lajka i udostępnij dalej. Dziękujemy :)

Komentarze

#1 Kalina 2010-11-11 19:48
Bylam ja i poszlam dzisiaj na Msze Sw.Koncert byl krotki,ale wspanialy.Kiedy jednak zobaczylam te tlumy delegacji,dostalam ataku smiechu.Ach,coz to byl za lansik przed wyborami.A to wspomnienie Burmistrza o sp.Prezydencie i ofiarach tragedii smolenskiej,to pewnie taki uklon w strone fanow PiS?
Zebrales ich Boze dzis w jedno miejsce i nie poslales gromow? :D
#2 Michał Sierszulski 2010-11-11 21:38
Kalino to Ty nie wiesz, że Burmistrz jest fanem PISu i wspiera ich całym sercem.
#3 Michał Sierszulski 2010-11-11 21:57
10.11 podczas koncertu drużyny HSPS przebrane w mundurki harcerskie w dość oryginalny sposób podkreślały podniosłość uroczystości dając przykład dziecięcych pląsów ogniskowych. W ten sposób takie utwory jak między innymi Marsz Sybiraków, który czci setki tysięcy Polaków zmarłych na ziemi sowieckiej, nabrał bardzo ciekawego efektu lat prlu ciekawe podejście do kształtowania patriotyzmy w szeregach tej jakiejś dziwnej organizacji. A może to jedna z form nowoczesnego patriotyzmu --- życzę powodzenia i trzymam "kciuk" za instruktorów w krótkich spodenkach,i
#4 jurand 2010-11-11 22:36
powiem Wam lepszy numer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!! dzisiaj na bazarze pałętał się pies rasy husky, chłopak ze straganu zadzwonił po straż miejska..wiecie co usłyszał??!! "nie obiecuje że kogoś poślemy, bo wszyscy są w kościele..." hahahahahahaha
#5 lazi 2010-11-12 00:18
hehehe Jurand :)
dobre :)

przed wyborami jeszcze aktualne władze wysyłają swoje "siły" do kościoła aby zdobyć jeszcze większy elektorat :)
#6 mateuszek 2010-11-12 09:28
Ten portal byl i jest wielką tubą propagandową obecnie nam panujących w naszym mieście, podobnie jak tv HTS Slubice. Ale myślę że po najbliższych wyborach ulegnie to zmianie !!! Zależy to tylko od nas mieszkanców Slubic, musimy iść na wybory i to zmienić !!!!
#7 Basu 2010-11-12 09:39
mateuszek na jakiej podstawie wysuwasz takie stwierdzenia?
#8 lazi 2010-11-12 10:44
Na takiej podstawie , że widać to gołym okiem i uchem i czym tam jeszcze każdy normalny człowiek odczywa emocje :)

Chłopaki z HTS mówią - co mamy mówić w tv skoro władze dają kasę na tv (część kasy-większą) to trzeba gadać jak chcą
#9 kreplas 2010-11-12 11:11
Do Michel1
Jesteś żenujący. Dlaczego sam nie zaśpiewaleś w tym kościele???
#10 Michał Sierszulski 2010-11-12 12:36
do kreplas. Masz całkowitą rację jestem nie bardziej żenujący jak zachowanie młodzieży ubranej w szare stroje nie umiejącej uszanować miejsca w którym się znajdują. A jeżeli chodzi o mój śpiew to przynajmniej ja zdaje sobie z tego sprawę, że najwięcej zrobię dla dobra muzyki jeżeli ją będę słuchał a nie śpiewał i wydaje mi się, że to chyba najlepsze co można było w tym dniu zrobić. A zniżając się do poziomu grupy w szarych strojach pląs ogniskowy bym zacytował następujący DO Z DO Z DO ZHeRu się zapiszcie tam może poznacie smak patriotyzmu, miłości do Ojczyzny oraz szacunku do artystów solistów opery narodowej a co najważniejsze może nauczycie się jak zachowywać się godnie w kościele.
#11 kreplas 2010-11-12 12:50
do: Michel1
Co Ty wiesz o patriotyzmie...Najlepiej siedzieć w ostatniej lawce, moherowy beret na oczy naciągnąć i szukać dziury w caym, żeby swoje frustracje wyladowywać...
#12 Michał Sierszulski 2010-11-12 13:05
do kreplas Po pierwsze nie siedziałem w ostatniej ławce tylko w czwartej w środkowym rzędzie, po drugie moja wiedza na temat patriotyzmu nie jest zbyt wysoka ale nie wygłupiałbym się w tym miejscu i przy tego typu utworach a po trzecie zwracam Tobie uwagę, że w kościele nie siedzi się w nakryciu głowy chyba, że ma się aksamitny cylinder. A jeżeli masz kłopoty z oceną czy ktoś jest zfrustrowany proponuję troszkę wysiłku włożyć w czytanie ze zrozumieniem bo na razie widzę, że masz trochę połapane te pierwsze
#13 Redakcja Słubice24.pl 2010-11-12 13:24
Cytuję mateuszek:
Ten portal byl i jest wielką tubą propagandową obecnie nam panujących w naszym mieście, podobnie jak tv HTS Slubice. Ale myślę że po najbliższych wyborach ulegnie to zmianie !!! Zależy to tylko od nas mieszkanców Slubic, musimy iść na wybory i to zmienić !!!!


Przykro nam, że tak sądzisz. Nie jesteśmy niczyją tubą propagandową, nie jesteśmy od nikogo zależni i nikt nam nigdy nie płacił i nie płaci za to co robimy (nie jesteśmy też powiązani z telewizją HTS, portal prowadzimy samodzielnie i niezależnie, wybory też tego w żaden sposób nie mogą zmienić). Czy burmistrzem będzie któryś z panów: Bodziacki, Ciszewicz, Lesicki (kolejność alfabetyczna), czy ktokolwiek inny, będziemy tak samo pisać o jego działalności i np. o tym komu i gdzie wręcza nagrody. Czy to teraz, czy po wyborach.

Zwróć uwagę, że w naszym artykułach staramy się podawać tylko samą informację o danym wydarzeniu, nie ma autorskich komentarzy i sądów (taką przyjęliśmy filozofię przedstawiania informacji). To zostawiamy Wam jako naszym czytelnikom.

Wydaje nam się także, że naszą niezależność potwierdza fakt, że każdy może się tu wypowiadać na dowolny temat (również Ty wyrażając swoje niezadowolenie). Gdybyśmy byli tubą propagandową, to nie byłoby tu miejsca na krytykę obecnej władzy (a tej krytyki przecież sporo na portalu - wielu internautów o tym pisze), przedwyborczą debatę oraz jak widać nierzadko gorące dyskusje z kontrkandydatami obecnego burmistrza. A jest wręcz odwrotnie i cieszymy się z tego, że zarówno słubiczanie jak i w okresie przedwyborczym poszczególni kandydaci, znaleźli na Slubice24.pl miejsce do swobodnej i aktywnej dyskusji - po to właśnie kilka lat temu tworzyliśmy ten portal.

Pozdrawiamy serdecznie wszystkich czytelników,

Grzegorz i Marcin
#14 kamciauk28 2010-11-12 14:07
Michel1

Trochę obycia i będziesz wiedział, że tak się przyjęło w naszej kulturze, np. kobiety nie mają obowiązku zdejmowania nakrycia głowy w kościele. Kościół nie ma na ten temat konkretnego zdania, po prostu od wieków tak się przyjęło.Nakrycie głowy u mężczyzn to w naszej kulturze było zawsze oznaką jakiejś wyższości, męstwa- wchodząc do kościoła zdejmuje nakrycie, ponieważ ma do czynienia z kimś 'wyższym', ' ważniejszym'. Kobieta natomiast, była postrzegana jako niewiasta, skromność musiała jej towarzyszyć na każdym kroku, dlatego zakrywała głowę lub owijała chustą. Harcerze, czy jakakolwiek inna delegacja ( mężczyźni) nie podlegają pod te obyczaje w czasie uroczystości kościelnych.
#15 Michał Sierszulski 2010-11-12 14:12
do kamciauk28

Moje zdania skierowane były nie do nakryć na głowie osób w harcerskich mundurach tylko mnie osobiście cyt
#11 kreplas 2010-11-12 12:50
do: Michel1
Co Ty wiesz o patriotyzmie...Najlepiej siedzieć w ostatniej lawce, moherowy beret na oczy naciągnąć i szukać dziury w caym, żeby swoje frustracje wyladowywać...
#16 Michał Sierszulski 2010-11-12 14:14
Ale zgadzam się z uzasadnieniem #14 kamciauk28 całkowicie
#17 pani z miasta 2010-11-12 14:17
do Michel1:
Po pierwsze - nie były to żadne pląsy ogniskowe, ponieważ pląs, jak sama nazwa wskazuje, to rodzaj tańca, zabawy, a nie - w przypadku tego, co miało miejsce podczas środowego koncertu - zwykłych.. nazwijmy to, okrzyków.
Po drugie - taki z Ciebie patriota, a drużyny harcerskie Związku Harcerstwa Polskiego nazywasz drużynami HSPS?! To jest absurd, tym bardziej że wymieniony przez Ciebie ruch już od dawna nie funkcjonuje.
Po trzecie - rozumiem, że mogło Ci się zachowanie harcerzy nie podobać. (swoją drogą, nie prościej byłoby złożyć skargę pod adresem kogoś z 'instruktorów w krótkich spodenkach' a nie anonimowo wyrzucać swoje żale w internecie?)
Jednak nie masz wpływu na to, że była to msza święta za nich właśnie, w związku z czym harcerze nadali im taki a nie inny charakter.
#18 Michał Sierszulski 2010-11-12 14:25
Widzę że muszę używać bardzo prosto zbudowanych zdań
Nie podobało mi się zachowanie przedstawicieli ZHP w czasie koncertu - używanie i okazywanie swoich emocji tak zwanymi okrzykami - prościej już nie potrafię
#19 kamciauk28 2010-11-12 14:32
Michel1

A mógłbyś napisać dokładnie co to za okrzyki były i w jakich okolicznościach?
#20 kreplas 2010-11-12 16:17
Do Michel1:
Przepraszam. Przykro mi, że nie dalem rady zniżyć się do Twojego poziomu dyskusji. Jeśli msza byla w intencji harcerzy-mogli zachowywać sie, jak uważali za stosowne, a jestem przekonany, że nikt z nich nie naruszyl powagi tego miejsca i jeśli ksiądz (z pewnością wiedzia o tym) nie zareagowal, to znaczy, że wedlug niego wszystko bylo o.k. To nie byl pogrzeb.
HSPS nie istnieje, a organizacja, której zarzucasz, ze nie jest patriotyczna ma już prawie 100 lat, zapisala sie zlotymi zgloskami w historii Polski, a jej czlonkowie walczyli o niepodleglość kraju organizując ruch oporu w czasie II wojny, ale także brali udzial w obalaniu komunizmu i walczyli z okupacją sowiecką. Obrażasz tym samym ludzi, którzy odrobinę się od Ciebie różnią, pracują z mlodzieżą wpajając jej patriotyzm. Może zamiast mundurów harcerskich i krótkich spodenek powinni nosic czarne garnitury?
Życzę wiecej tolerancji.
#21 Michał Sierszulski 2010-11-12 16:28
Piszę o tym wyżej nie pobadało mi się zachowanie młodzieży po hymnie sybiraków, po pieśni śpiewanej przez p. Kamila ADAMSKA solistka oraz Robert Dymowski, bas/baryton - solista Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie okrzyki do hu do hu do huru ich zapisać. a także zachowanie szacunku i pokory do treści i przekazu jaki te teksty miały.
Wiem, że jest taki zwyczaj w kręgach harcerskich ale tak zachować się wypada na ognisku lub w czasie harcerskich gawęd ale nie w tym miejscy(kościół) i nie w tym środowisku.
Było to według mnie bardzo niestosowne i nieapetyczne.
#22 kreplas 2010-11-12 16:32
Trzeba bylo przyjść na czczo,jak bylo nieapetyczne. Ja tam nie widzę nic niestosownego. Może zgloś sprawę do proboszcza, nie jestem pewien, czy administratorzy tego portalu mogą zaradzić na Twoje. Co wypada, a co nie wypada- na szczęscie nie Ty decydujesz. Mam wrażenie, że tkwisz jeszcze przed 1989...
#23 Mesjasz 2010-11-12 16:34
Dajcie już spokój temu "Michel!".Przecież widać,że to jeden z tych którym nie podoba się wszystko,czego sam nie wymyślił.Tylko patrzeć jak będzie pląsał w szarym mundurku z okazji kolejnej wizyty jakiegoś prezesa.
#24 kreplas 2010-11-12 16:35
Poza tym widzę, że masz ogromne problemy z ortografią i stylistyką...Tak na marginesie...
#25 Michał Sierszulski 2010-11-12 16:36
do kreplas
Właśnie dlatego :rganizacja, której zarzucasz, ze nie jest patriotyczna ma już prawie 100 lat, zapisala sie zlotymi zgloskami w historii Polski, a jej czlonkowie walczyli o niepodleglość kraju organizując ruch oporu w czasie II wojny, ale także brali udzial w obalaniu komunizmu i walczyli z okupacją sowiecką.
należy więcej na sygnalizowane sytuacje zwracać uwagę.
A jeśli chodzi o tolerancję sam dajesz jej przykład epitetami skierowanymi w moją stronę. Jeżeli tak wygląda tolerancja, która jednych obowiązuje a drugich nie to życzę powodzonka w tolerowaniu ludzi o innych poglądach niż ogólnie przyjęte za właściwe.
#26 kreplas 2010-11-12 16:56
Ale jakie sytuacje masz na myśli? Okrzyki? Nie trzeba bylo tam iść, albo wyrazić oburzenie. Niedlugo powiesz, że przeszkadza ci czarnoskóry weterynarz, czy lekarz, a do kościola to tylko w worach pokutnych. Zastanów się. Nie wiesz, co to epitet, to nie używaj takich trudnych slów. Chyba, ze nietolerancją nazywasz zwrócenie Ci uwagi o ortografii, ale to już nie moje kompleksy.
#27 Michał Sierszulski 2010-11-12 17:22
Dzięki masz całkowitą racje. Tylko poglądy przez Ciebie prezentowane są właściwe jedyne prawidłowe.
Ja natomiast jestem nie tolerancyjny bo mam inne poglądy.
Radze doskonalić CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM a nie samo czytanie i poprawianie błędów ortograficznych i stylistycznych.
#28 kreplas 2010-11-12 18:01
Do Michel1
Nie mam klopotu z czytaniem ze zrozumieniem. Za to chyba Ty masz chyba taki klopot, skoro powtarzasz to któryś raz.Obrzucanie mnie minusami też z pewnością jest Twoją zdolnością do merytorycznej dyskusji.I wyrazem tolerancji. Mam prawo się nie zgodzić, jeśli opluwasz kogoś tylko za to, że dobrze sie bawil w kosciele, na mszy w swojej intencji. To tak, jakby nazwać Cie komunistą, bo chodzieś do szkoy za czasów komuny. Nie wiem, czy nie masz czego się przyczepić, czy lubisz udowadniać swoje racje za wszelką cenę. Ty powiedzialeś, co Ci się nie podobalo, ja skrytykowalem twój sposób postrzegania świata. Ja kończę dyskusję z Tobą. Gdybym byl na miejscu tych harcerzy, pozwalbym Cię za porównanie ich do HSPS. Wiem, że oni są zbyt dumni, żeby zajmować się nieprzemyślanymi wynurzeniami.
Co do ortografii, to dziecko w podstawówce potrafi odmnieniać nazwiska i wie, jak się pisze "chór". Dwa blędy w jednym wyrazie, który ma 4 litery...O przecinkach nie wspominam, nie warto...
#29 Redakcja Słubice24.pl 2010-11-12 18:35
Drodzy komentujący: prowadzenie dyskusji w ten sposób nie ma większego sensu. Otrzymaliśmy na email redakcyjny kilka skarg na padające tu wypowiedzi z prośbą o usunięcie niektórych komentarzy. Bardzo rzadko stosujemy tą metodę zostawiając internautom maksimum swobody wypowiedzi. Jednak w trosce o kulturę wypowiedzi i ze względu na coraz więcej niestosownych sformułowań zdecydowanie odbiegających od tematu artykułu i uwłaczających tak ważnej dacie jaką jest Dzień Niepodległości możliwość dodawania komentarzy w tym artykule zostaje wyłączona.

Chcesz dodać komentarz do artykułu? Zaloguj się lub zarejestruj swoje konto na portalu.