Pragniemy wyjaśnić pojawiające się nieścisłości i wątpliwości dotyczące sprzedaży i najmu pomieszczeń w budynku przychodni przy ul. Mickiewicza 6, które wywołują niepokoje społeczne związane z dostępem do świadczeń medycznych. Myślimy, że zamieszczony komentarz pozwoli Państwu właściwie ocenić sytuację.Załączniki:
Wszystkie podejmowane przez Powiat decyzje odnośnie przyszłości budynku byłej przychodni zmierzają tylko do polepszania usług medycznych w obiekcie oraz zagwarantowania funkcjonowania obiektu w 2011 po wprowadzeniu zaostrzonych norm higieniczno – sanitarnych przy świadczeniu usług zdrowotnych. Do spełnienia powyższych wymagań należy uruchomić duże środki finansowe wg. załączonej tabeli. W związku z tym zaproponowaliśmy sprzedaż lokali dotychczasowym najemcom z zastosowaniem wszystkich prawem dopuszczonych bonifikat, aby mogli realizując swoje prawo własności gospodarować w obiekcie i służyć mieszkańcom.
Przystępując do procedury sprzedaży informowaliśmy, że jeżeli procedura sprzedaży będzie się wydłużać lub podmioty nie wyrażą chęci zakupu urealnimy do wartości rynkowych i potrzeb budynku stawki czynszu, gdyż obecne czynsze ledwie równoważą bieżące wydatki i opłaty eksploatacyjne i nie dają możliwości prowadzenia niezbędnych remontów i modernizacji obiektu.
Utrzymanie stawek na dotychczasowym poziomie spowoduje konieczność dopłacania przez Powiat z środków publicznych do działalności prywatnej, co jest niemożliwe i prawnie niedopuszczalne. Z przedstawionych zestawień wynika, że ustalona stawka czynszu tylko poprawi oraz zapewni normalne funkcjonowanie obiektu w przyszłości, ku zadowoleniu i dla dobra lokalnej społeczności.
[źródło: Powiat Słubicki]
Komentarze
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.