Kliknij przycisk i otwórz MENU >>
Wiele miesięcy trwały prawne i formalne procedury w sprawie uruchomienia połączenia autobusowego między Frankfurtem a Słubicami. Dziś Urząd Miejskiej poinformował, że 9 grudnia odbędzie się oficjalnie uruchomienie nowej trasy.

Komunikacja transgraniczna

Ponad roku temu pisaliśmy o problemach w sprawie obiecywanego przez burmistrza Tomasza Ciszewicza transgranicznego połączenia. Na przeszkodzie stały wówczas kwestie formalne – brak regulacji prawnych dla finansowania takiego przedsięwzięcia przez jednostki samorządowe z dwóch różnych krajów. Trwały analizy, a o pomoc zwracano się do władz wyższego szczebla, w tym do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych.

Grudniowa inauguracja autobusowej komunikacji jest zapowiedzią, że wszystkie procedury zakończono pomyślnie. Trasę będzie obsługiwać przedsiębiorstwo komunikacyjne z Frankfurtu nad Odrą. W ramach frankfurckiej sieci komunikacyjnej zostanie uruchomiona nowa linia o numerze 983, która będzie łączyć oba miasta.

- Wierzę, że dzięki temu nasze kontakty i wzajemna współpraca nabierze nowego wymiaru, szczególnie na poziomie mieszkańców, którzy będą mogli swobodnie poruszać się z jednej strony mostu na drugą. Jednocześnie proszę o szanowanie i nie niszczenie powstałej infrastruktury. A kierowców o ostrożność, gdyż będą musieli przyzwyczaić się, że w naszym miejskim krajobrazie pojawi się autobus - poinformował burmistrz Słubic Tomasz Ciszewicz.

Nie są jeszcze znane ceny biletów oraz dokładne godziny rozkładu jazdy. Wstępnie wiadomo, że autobus będzie jeździć mniej więcej w godzinach 6-22 z półgodzinną częstotliwością (w soboty i niedzielę co godzinę). Po stronie polskiej trasa będzie przebiegać od mostu, wzdłuż wału w stronę kościoła, następnie „dwupasmówką”, czyli ul. Kościuszki, przez centrum w stronę pl. Przyjaźni, wokół pl. Bohaterów, i z powrotem w stronę granicy.

Zobacz trasę autobusu oraz lokalizację przystanków (pdf)

O szczegółach dotyczących rozkładu jazdy oraz cen biletów poinformujemy wkrótce.
Spodobał Ci się artykuł? Daj lajka i udostępnij dalej. Dziękujemy :)

Komentarze   

#1 dreamhost 2012-11-15 16:55
A wiadomo co z trzema nowymi liniami, które niby mają powstać w przyszłym roku? Bardziej niż połączenie Frankfurt - Słubic - Frankfurt przydało by się połącznie Słubice - Strefa + Terminal - Słubice. Na strefie pracuje kupa ludzi, którzy mają problemy z dojazdem do pracy - nawet sam bym pewnie zrezygnował z jazdy własnym autem, gdyby jeździł autobus.
#2 aasci 2012-11-15 17:26
Kolego, myślę, że zapomnieć możesz, to nie jest przecież naszym SĄSIADOM potrzebne... a to o to chodzi w tym wszystkim.
#3 Martek 2012-11-15 17:53
"Pozdrawiam" wyczekując ścieżki rowerowej :D
#4 robinioska 2012-11-15 19:25
jestem mieszkanka Kunowic codziennie dojezdzam do pracy do
Słubic autobusem koszt biletu w jedna strone to 6,4 cos co jest oblednie
drogie. Dzis przeczytalam ze Gmina planuje uruchomienie komunikacji
miejskiej od nowego roku na os Przemysłowe i Lesne w Słubicach. Moze
warto pomyslec nad uruchomieniem takiego autobusu do Kunowic. To co wyrabia
firma Transhand to jest nie do pomyslenia. Nie dosc ze nie nie ma czym
dojechac do pracy na 6 rano to tym bardziejosoby pracuje na druga zmiane nie
maja czym wracac w tygodniu- ostatni autobus o 20,a w weekendy to juz
wogle porazka. Wydaje mi sie ze uruchomienie takiego polaczenia byloby
zdecydowanie bardziej oplacalne niz tylko na osiedle Lesne. Moze warto
przeprowadzic w tej sprawie konsultacje spoleczne co o tym
mysla ludzie.
#5 Martek 2012-11-15 19:34
robinioska, jak najbardziej popieram i jestem za. Choć myślę, że w tej sprawie ludzie byli pytani i opinia była pozytywna, przynajmniej w sprawie ścieżki rowerowej. Zatem, tym bardziej i w tym przypadku głosy będą za...
#6 PanŻyciaiŚmierci 2012-11-15 21:06
W ogóle powiny ceny bieltu staniec ja za 7 km w jedna strone płace rowne 6 zł a kiedys było za 4,50 zł i chyba nawet taniej
#7 jurand 2012-11-16 13:48
www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20121113/POWIAT11/121119743

no coś tam już wiadomo o komunikacji nie tylko Słubice-Frankfurt
#8 ksiezniczka169 2012-11-18 05:29
Hurraa!!!! z pod domu bede miala autobus :-*
#9 dreamhost 2012-11-18 17:45
Przy cenie biletu 6 pln niestety autobus będzie jeździł pusty. Cena biletu jednoprzejazdowego powinna wynosić między 3 a 4 pln + opcja biletu 7 dniowego + miesięcznego + dodatkowo wprowadzenie "karty miejskiej" - co doskonale sprawdza się w mniejszych i większych miastach i przy 3 liniach miejskich miało by to sens i szanse powodzenia. Tylko kto miałby stanąć do przetargu? Transhand? Już widzę te pierdzące, ponad 20 letnie Autosany H9 :-) Niezbędne będzie też wprowadzenie biletomatów, w przeciwnym razie akcja NIE MA SENSU - ale to dodatkowe, niemałe koszty. Dla dalszego rozwoju i funkcjonowania miasta kominikacja miejska jest jednak niezbędna.
#10 marys25 2012-11-19 12:10
Ja też się bardzo cieszę. Iść zimą przez most, na ranny pociąg do pracy do Berlina wesoło nie jest. Niepokoić może tylko stanowisko studentów. Prasa niemiecka donosi, że nie chcą oni dopłacać 5 euro do swojego biletu semestralnego, gdyż według nich, ich kosztem finansowany będzie nieopłacalny autobus...
#11 Nikt 2012-11-23 19:18
Komunikacja miejska w Słubicach - super, tyle że zaproponowana trasa jest beznadziejna........
#12 Azbest 2012-11-23 20:06
Ja proponuje takie przystanki, najlepiej rozdzielone na kilka logicznych linii:

Komes
Szkoła nr2
Kościół/Przedszkole
Liceum/Urząd Mmiasta/Sąd(niedaleko policja, urząd pracy)
Akademiki/Dworzec PKS/Urząd Skarbowy
Szkoła nr 1/Biedronka/(niedaleko poczta)
Akademik Amicus/Szpital
Most/Collegium Polonicum/(niedaleko ośrodek zdrowia)
Viadrina/Oderturm
Dworzec kolejowy Frankfurt(Oder)
Rolniczak/Samochodówka/(niedaleko szkoła nr 3)
Bazar/Osir/Park RiR
Osiedle na poligonie
Kunowice
Strefa
PKP Słubice (jeśli coś tam będzie jeździć)

Co jeszcze dodacie?
#13 dnap 2012-11-23 21:18
Azbest - kościół/przedszkole, akademiki itd, rolniczak - a gdzie tam ma się zatrzymać autobus, żeby nie tarasować ruchu? Zobacz co teraz się dzieje naprzeciw starego Kościoła, kiedy zatrzymuje się autobus i jest więcej ludzi, którzy kupują bilety!
#14 kreplas 2012-11-24 07:53
Przecież kolo kościola można zrobić przystanek na Niepodleglości, kolo Polmozbytu...
#15 Azbest 2012-11-24 09:29
Przecież taki autobus zatrzymuje się tylko na kilka sekund. W innych miastach tramwaj potrafi zatrzymać się na środku drogi i wtedy są blokowane 2 pasy, bo trwaj na jednym stoi a na drugim wysiadających trzeba przepuścić i jakoś nikt się burzy.
Najlepiej przyjmijmy że miasto jest niedostosowane do komunikacji miejskiej i niech jej nie będzie.
#16 Całyczas Miłomi 2012-11-24 10:30
widzę, że mówimy o dwóch różnych miastach słubice. tu się wszędzie idzie 10minut, w porywach do 15. do frankfurtu na dworzec, z centrum na strefę/terminal/grzybową/polig on i kunowice jak najbardziej, ale to tyle. kto będzie czekał na autobus 15minut i płacił choćby 3złote w jedną stronę żeby się przejechać z Akademika na pocztę koło fontanny?! te autobusy woziłyby powietrze.dodatkowo koszt zbudowania dla nich infrastruktury- zatoki, przystanki, nowe oznakowanie miasta nie jest mały, za to nieuzasadniony. miasto owszem jest niedostosowane do komunikacji, bo jest mikroskopijne i jej nie potrzebuje w proponowanej przez forumowiczów skali.
#17 Vubato23 2012-11-24 16:38
komunikacja miejska w słubicach jest jak najbardziej potrzebna, ale czy koniecznie polsko-niemiecka..
jak czytam, że miasto jest mikroskiopijne i wszędzie idzie się 15 minut, to nie mogę ze śmiechu, Całyczas Miłomi i inni wyruszcie spod kościoła NMP na chociażby przyszłe osiedle wimar - powodzenia :)
powinno powstać kilka linii, a jedna z nich powinna łączyć chociaż komes - autobus mógłby zawracać wokół sklepów - ze strefą - jak w linku w innym komentarzu -. a przystanki mogłby być np. komes, sp2, szkoła muzyczna, pks, plac przyjaźni, os. słowiańskie, kościuszki, kościół NMP, potem pkp - bo nie widzę możliwości stworzenia infrastruktury niedaleko bazaru - i strefa i spowrotem . inne linie mogłyby prowadzić z centrum do np. kunowic.. ale sama komunikacja miejska AUTOBUSOWA jest potrzebna.. i oczywiście bilety nie powinny być za wysokie, tylko takie, jak w innych, większych miastach
#18 zeus 2012-11-29 15:36
A po co przystanek na Placu Frankfurckim i tak jest często tam trudno przejechać - potrzebny tam jeszcze autobus.
#19 dreamhost 2012-11-29 17:11
Przykład. Miasto Świebodzin - liczba mieszkańców zbliżona do Słubic. Komunikacja miejska to 21 przystanków(!), cena przejazdu 2 pln. Dodatkowo - miasto zajmuje powierzchnie 10,54 km2, dla porównania Słubice - 19,20 km2, czyli blisko dwukrotnie więcej...

Chcesz dodać komentarz do artykułu? Zaloguj się lub zarejestruj swoje konto na portalu.