Wiele miesięcy trwały prawne i formalne procedury w sprawie uruchomienia połączenia autobusowego między Frankfurtem a Słubicami. Dziś Urząd Miejskiej poinformował, że 9 grudnia odbędzie się oficjalnie uruchomienie nowej trasy.
Ponad roku temu pisaliśmy o problemach w sprawie obiecywanego przez burmistrza Tomasza Ciszewicza transgranicznego połączenia. Na przeszkodzie stały wówczas kwestie formalne – brak regulacji prawnych dla finansowania takiego przedsięwzięcia przez jednostki samorządowe z dwóch różnych krajów. Trwały analizy, a o pomoc zwracano się do władz wyższego szczebla, w tym do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych.
Grudniowa inauguracja autobusowej komunikacji jest zapowiedzią, że wszystkie procedury zakończono pomyślnie. Trasę będzie obsługiwać przedsiębiorstwo komunikacyjne z Frankfurtu nad Odrą. W ramach frankfurckiej sieci komunikacyjnej zostanie uruchomiona nowa linia o numerze 983, która będzie łączyć oba miasta.
- Wierzę, że dzięki temu nasze kontakty i wzajemna współpraca nabierze nowego wymiaru, szczególnie na poziomie mieszkańców, którzy będą mogli swobodnie poruszać się z jednej strony mostu na drugą. Jednocześnie proszę o szanowanie i nie niszczenie powstałej infrastruktury. A kierowców o ostrożność, gdyż będą musieli przyzwyczaić się, że w naszym miejskim krajobrazie pojawi się autobus - poinformował burmistrz Słubic Tomasz Ciszewicz.
Nie są jeszcze znane ceny biletów oraz dokładne godziny rozkładu jazdy. Wstępnie wiadomo, że autobus będzie jeździć mniej więcej w godzinach 6-22 z półgodzinną częstotliwością (w soboty i niedzielę co godzinę). Po stronie polskiej trasa będzie przebiegać od mostu, wzdłuż wału w stronę kościoła, następnie „dwupasmówką”, czyli ul. Kościuszki, przez centrum w stronę pl. Przyjaźni, wokół pl. Bohaterów, i z powrotem w stronę granicy.
Zobacz trasę autobusu oraz lokalizację przystanków (pdf)
O szczegółach dotyczących rozkładu jazdy oraz cen biletów poinformujemy wkrótce.
Komentarze
Słubic autobusem koszt biletu w jedna strone to 6,4 cos co jest oblednie
drogie. Dzis przeczytalam ze Gmina planuje uruchomienie komunikacji
miejskiej od nowego roku na os Przemysłowe i Lesne w Słubicach. Moze
warto pomyslec nad uruchomieniem takiego autobusu do Kunowic. To co wyrabia
firma Transhand to jest nie do pomyslenia. Nie dosc ze nie nie ma czym
dojechac do pracy na 6 rano to tym bardziejosoby pracuje na druga zmiane nie
maja czym wracac w tygodniu- ostatni autobus o 20,a w weekendy to juz
wogle porazka. Wydaje mi sie ze uruchomienie takiego polaczenia byloby
zdecydowanie bardziej oplacalne niz tylko na osiedle Lesne. Moze warto
przeprowadzic w tej sprawie konsultacje spoleczne co o tym
mysla ludzie.
no coś tam już wiadomo o komunikacji nie tylko Słubice-Frankfurt
Komes
Szkoła nr2
Kościół/Przedszkole
Liceum/Urząd Mmiasta/Sąd(niedaleko policja, urząd pracy)
Akademiki/Dworzec PKS/Urząd Skarbowy
Szkoła nr 1/Biedronka/(niedaleko poczta)
Akademik Amicus/Szpital
Most/Collegium Polonicum/(niedaleko ośrodek zdrowia)
Viadrina/Oderturm
Dworzec kolejowy Frankfurt(Oder)
Rolniczak/Samochodówka/(niedaleko szkoła nr 3)
Bazar/Osir/Park RiR
Osiedle na poligonie
Kunowice
Strefa
PKP Słubice (jeśli coś tam będzie jeździć)
Co jeszcze dodacie?
Najlepiej przyjmijmy że miasto jest niedostosowane do komunikacji miejskiej i niech jej nie będzie.
jak czytam, że miasto jest mikroskiopijne i wszędzie idzie się 15 minut, to nie mogę ze śmiechu, Całyczas Miłomi i inni wyruszcie spod kościoła NMP na chociażby przyszłe osiedle wimar - powodzenia :)
powinno powstać kilka linii, a jedna z nich powinna łączyć chociaż komes - autobus mógłby zawracać wokół sklepów - ze strefą - jak w linku w innym komentarzu -. a przystanki mogłby być np. komes, sp2, szkoła muzyczna, pks, plac przyjaźni, os. słowiańskie, kościuszki, kościół NMP, potem pkp - bo nie widzę możliwości stworzenia infrastruktury niedaleko bazaru - i strefa i spowrotem . inne linie mogłyby prowadzić z centrum do np. kunowic.. ale sama komunikacja miejska AUTOBUSOWA jest potrzebna.. i oczywiście bilety nie powinny być za wysokie, tylko takie, jak w innych, większych miastach
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.