Ośmiocylindrowy silnik spalinowy w układzie V montowany jest w wielu różnych rodzajach samochodów. Ta jednostka napędowa ma swoje mocne strony i wielu zwolenników, jednak posiada także szereg wad, przez które powinniśmy jej unikać, szukając używanego samochodu. Sprawdź, dlaczego nie warto inwestować w auta z drugiej ręki, w których wykorzystano silnik V8.
Silniki V8 – czy na pewno są bezpiecznym i opłacalnym rozwiązaniem?
Szukając informacji odnośnie do ośmiocylindrowych silników spalinowych w układzie V, natykamy się przede wszystkim na opisy ich zalet. Rzeczywiście ten typ jednostki napędowej może zapewniać ogromny komfort jazdy i dodać pojazdom ogromnej mocy. Można znaleźć je w wielu modelach aut najlepszych marek, takich jak BMW, Audi, Mercedes, czy Lexus. Jednak szukając auta z rynku wtórnego, trzeba zastanowić się, czy silnik V8 na pewno jest dobrym wyborem oraz przeglądnąć raport historii samochodu na podstawie numeru VIN, aby nie kupić przysłowiowego kota w worku. W tym artykule znajdziesz 5 głównych powodów, dlaczego jednostka napędowa typu V8 nie jest najlepszym wyborem w używanych autach.
1. Kosztowna obsługa serwisowa
Wszelkie awarie ośmiocylindorowej jednostki napędowej są trudne do weryfikacji i naprawy, co podnosi koszt obsługi serwisowej. Sam zakup tego rodzaju silnika jest już dużym wydatkiem – samochody wyposażone w motor V8 są zwykle droższe od modeli, w których użyto innej jednostki napędowej. Dotyczy to zarówno pojazdów nowych z salonu, jak i tych z rynku wtórnego. Zainwestowanie w auto z silnikiem V8 nie jest jednak jedynym dużym wydatkiem, na jaki trzeba być gotowym, wybierając ten rodzaj motoru. Koszty obsługi serwisowej w razie awarii zwykle są bardzo wysokie.
2. Zwiększone spalanie
Silniki V8 nadają autom ogromnej mocy, której można doświadczyć dzięki szybkiemu przyspieszeniu oraz charakterystycznemu dźwiękowi. Fani motoryzacji z reguły uwielbiają warkot, jaki wydają samochody z ośmiocylindowym silnikiem. Jednak ten luksus ma swoją cenę, która jest niestety bardzo wysoka. Jednostka napędowa typu V8 sprawia, że wzrasta spalanie samochodu, a tym samym wymaga on więcej paliwa. Przy obecnych cenach oleju napędowego oraz benzyny ta wada jest szczególnie istotna, ponieważ znacząco podnosi koszty eksploatacji pojazdu.
3. Duża masa utrudniająca kierowanie pojazdem
Ośmiocylindrowe silniki spalinowe w układzie V charakteryzują się pokaźnymi rozmiarami, a tym samym ogromną masą własną. Wyższa waga samochodu generuje nie tylko większe koszty podczas tankowania, ponieważ zwiększa spalanie. Dodatkowo może utrudniać kierowcy sterowanie pojazdem i sprawiać, że niektóre manewry nie będą możliwe. Ma to ogromny wpływ na bezpieczeństwo, ponieważ podczas niebezpiecznych wydarzeń drogowych często liczą się ułamki sekund, które tracimy w samochodzie z ograniczoną sterownością.
4. Uciążliwa konserwacja pochłaniająca dużo środków finansowych
Silniki V8 ze względu na swoją skomplikowaną konstrukcję wymagają starannej i regularnej konserwacji. Bez niej mogą nie działać prawidłowo i pojawia się spore ryzyko awarii. Cecha ta sprawia, że dodatkową rosną koszty związane z eksploatacją pojazdu, w którym zamontowano ten typ jednostki napędowej. Dodatkowo decydując się na używany samochód z silnikiem V8, nie możemy mieć pewności, że poprzedni właściciel odpowiednio dbał o konserwację. Jeżeli tego nie robił, to kupując taki samochód, ryzykujemy awarię i kosztowną obsługę serwisową, tym samym narażając się na niebezpieczeństwo związane z poruszaniem się pojazdem o potencjalnie wadliwym silniku.
5. Duży poziom hałasu
Ta cecha dla niektórych miłośników motoryzacji i warczących silników może być zdecydowaną zaletą, jednak nie każdy kierowca potraktuje to w ten sam sposób. Silniki V8 podczas przyspieszania wydają charakterystyczny, często bardzo głośny dźwięk. Związane jest to z zastosowaniem nietradycyjnego układu wydechowego, przez który poziom hałasu jest znacznie wyższy. Nie tylko może przeszkadzać to osobom o wrażliwym słuchu, lecz także potencjalnie naraża nas na otrzymanie mandatu, jeżeli dopuszczalna głośność samochodu zostanie przekroczona.
[artykuł partnerski]