Wracamy do tematu opłat za wywóz odpadów. 28 października Rada Miejska w Słubicach przyjęła uchwałę określającą nowe stawki, która zaczną obowiązywać w przyszłym roku. Mieszkańców czekają spore podwyżki.
Od wielu tygodni w Słubicach trwała dyskusja na temat nowego systemu naliczania opłat. Obowiązujące w Polsce przepisy dopuszczają cztery metody: od gospodarstwa domowego, od powierzchni lokalu, od ilości zużytej wody i od liczby mieszkańców zamieszkujących nieruchomość.
Jak wcześniej tłumaczył burmistrz Mariusz Olejniczak, każda z nich ma swoje wady i zalety. Dlatego przed podjęciem ostatecznej decyzji odbywały się konsultacje z mieszkańcami, przedsiębiorcami i zarządcami nieruchomości.
Ostateczną decyzję radni podjęli na sesji 28 października. Wybrano metodę „od gospodarstwa”, ale z rozróżnieniem wielkości gospodarstw od ilości zamieszkujących w nim osób.
Od 1 stycznia 2022 roku za wywóz śmieci będą obowiązywać następujące opłaty:
- 28 zł od gospodarstwa domowego liczącego 1 osobę,
- 59 zł od gospodarstwa domowego liczącego 2 osoby,
- 105 zł dla gospodarstw domowych liczących powyżej 2 osób.
Uchwała określa też, ile zapłacą osoby, które – mimo nałożonego obowiązku – nie będą segregować odpadów. W tym wypadku stawki będą wyglądać następująco:
- 56 zł od gospodarstwa domowego liczącego 1 osobę,
- 118 zł od gospodarstwa domowego liczącego 2 osoby,
- 210 zł dla gospodarstw domowych liczących powyżej 2 osób.
Komentarze
Słubice: Burmistrz dopłaca za łaskawe odebranie surowców wtórnych
Na pytanie ""A co z niezameldowanymi lub niezgłoszonymi lokatorami ?"odpowiadam, że od tego są odpowiednie służby oraz wspólnoty, które powinny dbać o prawidłowe rozliczanie nielegalnych lokatorów. Ludzie zarabiający na ich wynajmie tylko żerowali na uczciwie płacących podatnikach . O takich lokatorach wiedzą wspólnoty oraz najbliższe otoczenie. Nie jest to donosicielstwo, ale tolerowanie takiego stanu rzeczy sprzyja niesprawiedliwości oraz wykorzystaniu uczciwie płacących.
Prawdą jest również to, o czym pisze @Slub22, są tacy bezradni, którzy bez przygotowania merytorycznego podnoszą łapę razem z większością, bądź nie chcą się narazić burmistrzowi, a to już jest patorada.
Nie czytałem Uchwały, ale chyba zrezygnowano z wszelkich ulg, które ustawa umożliwia, nie jest to dobre wyjście, ale radni powinni zwrócić na to uwagę.
Ważnym aspektem jest kontrola osób zamieszkujących dany lokal, bo tu jest ogromna możliwość do kombinacji. Jeśli w tym elemencie nic się nie zmieni, to ja oczywiście zadeklaruję minimum osób w gospodarstwie, by płacić najniższą stawkę.
Nie jest to łatwy temat, ale nie do mnie należy decyzja, Skoro ktoś został burmistrzem, to teraz musi podjąć konstruktywne rozwiązanie tego problemu.
Może każde gospodarstwo domowe dostanie informację o ilości lokatorów w lokalu konkretnej wspólnoty, tym samym będzie mieć wiedzę kto płaci za wywóz odpadów od ilości osób.
mąż z żoną i z dzieckiem zapłacą 105 zł, ale już mąż i żona z dzieckiem zapłacą 87 zł (28+59).
Nie wydaje się Wam to bezsensu???
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.