Codzienne warsztaty teatralne, przeplatane zajęciami integracyjnymi były wyczerpujące, ale jednocześnie satysfakcjonujące i sprawiające dużo radości. Pod okiem niemieckich pedagogów teatralnych polscy i niemieccy uczniowie doskonalili swoje umiejętności, poznawali nowe metody pracy teatralnej – porozumiewanie się za pomocą gestów, spojrzeń, spontanicznej, kreatywnej reakcji na postawę partnera i jednocześnie przygotowywali przedstawienie. Często, mimo mrozu, zajęcia odbywały się również na dworze w śnieżnej scenerii pięknego parku.
Podczas pobytu w Reichenow zorganizowano i przeprowadzono również „Wieczór narodów”. Słubiccy uczniowie zaprezentowali w pięknych papierowych strojach „z niczego” tradycyjnego poloneza, krótką, ale intensywną naukę języka polskiego (zwłaszcza podstawowych zwrotów) oraz krótki program artystyczny, złożony przede wszystkim z energicznych układów tanecznych.
Na zakończenie pobytu w Reichenow cała, już zupełnie zintegrowana polsko- niemiecka grupa, pojechała do macierzystej szkoły uczniów z Wrietzen i zaprezentowała przygotowywaną sztukę teatralną, której drugą prezentację zaplanowano w Słubicach.
Uczniowie z obu szkól nie tylko zintegrowali się, a nawet zaprzyjaźnili ze sobą, planują też kontynuację współpracy pomiędzy obiema szkołami. Pierwszym efektem jest zorganizowanie lekcji języka hiszpańskiego w słubickim liceum, prowadzonych przez hiszpańskiego nauczyciela z Wrietzen!
Nad całym projektem „Nachbar – Sąsiad” czuwały Dorota Rutka oraz Danuta Szmit, która dodatkowo opiekowała się polskimi uczniami podczas pobytu w Niemczech.