Konsumenci po obu stronach granicy mogą korzystać z profesjonalnego poradnictwa w zakresie prawa konsumenckiego w kraju sąsiada. Wszystko w ramach projektu Polsko-Niemieckiego Centrum Informacji Konsumenckiej, współfinansowanego ze środków unijnego programu EFRR (Interreg IVA).
Brandenburska Centrala Konsumentów oraz polska Federacja Konsumentów prowadzą wspólnie poradnictwo transgraniczne dla konsumentów z obu stron granic. Korzystanie z oferty rynkowej po obu stronach granicy to nieodłączna część codziennego życia mieszkańców regionu przygranicznego. To zaś generuje zapotrzebowanie na swobodny dostęp do informacji o rynku oraz obowiązujących przepisach konsumenckich.
Konsumenci z Polski i z Niemiec mogą korzystać z pomocy poniższych ośrodków:
- Frankfurt nad Odrą, Polsko-Niemieckie Centrum Informacji Konsumenckiej, Karl-Marx-Str. 7, tel. +49 335 5008 0650,
- oddział Federacji Konsumentów w Gorzowie Wielkopolskim, ul. Jagiełły 5, tel. +48 (95) 722 3228,
- oddział Federacji Konsumentów w Zielonej Górze, ul. Bohaterów Westerplatte 9, pok. 216, tel. +48 (68) 325 5975
Szczegółowe informacje w języku polskim można znaleźć stronie internetowej www.vzb.de/konsument
Kontakt pocztą internetową - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.