Kliknij przycisk i otwórz MENU >>
Sejm w zeszłym tygodniu wybrał 15 sędziów do Krajowej Rady Sądownictwa. Okazuje się, że mamy w tym gronie swojego reprezentanta. Jest nim Jarosław Dudzicz, sędzia Sądu Rejonowego w Słubicach.

jaroslaw dudzicz
Jarosław Dudzicz (fot. www.rp.pl)

Jeszcze do listopada ubiegłego roku J. Dudzicz pełnił funkcję przewodniczącego wydziału karnego Sądu Rejonowego w Słubicach. Następnie został powołany na prezesa Sądu Okręgowego w Gorzowie Wielkopolskim. Stało się to po wejściu w życie nowych przepisów, które pozwoliły ministrowi sprawiedliwości Zbigniewowi Ziobro na odwoływanie i powoływanie prezesów sądów.

Sam J. Dudzicz w wywiadzie dla Rzeczypospolitej mówi, że o tę funkcję nie zabiegał i nominacja była dla niego pewnym zaskoczeniem. A jeśli chodzi o KRS, to zdecydował się na kandydowanie, bo to „ciekawa propozycja działania w nieco innym obszarze”.

J. Dudzicz był jednym z 17 kandydatów na to stanowisko. Wybór członków KRS przez sejm wzbudził w Polsce duże kontrowersje, szczególnie wśród politycznej opozycji i części środowisk sędziowskich. Rząd z kolei argumentował to tym, że zmiany w KRS są ważną i potrzebną częścią reformy sądownictwa.

- Dotychczasowa KRS nie była radą moich marzeń. Nie zgadzałem się też z wezwaniami niektórych środowisk sędziowskich, aby zbojkotować wybory – wyjaśnia J. Dudzicz w wywiadzie.

Pełen zapis rozmowy z sędzią Jarosławem Dudziczem na stronie www.rp.pl.
 
Czym jest Krajowa Rada Sądownictwa? Jak czytamy na jej stronie, to konstytucyjny organ stojący na straży niezależności sądów i niezawisłości sędziów. Więcej o KRS na: www.krs.pl.
Spodobał Ci się artykuł? Daj lajka i udostępnij dalej. Dziękujemy :)

Komentarze   

#1 jkn51 2018-03-15 08:45
Taki wstyd , taki wstyd !!!
#2 mikado 174 2018-03-15 09:12
proponuję opuścić flagi w słubicach do połowy masztu. artykuł brzmi trochę jak by się było czym pochwalić lol
że też takich ludzi rodzi i wychowuje ta ziemia - masakra.
#3 kreplas 2018-03-15 09:37
To wyjaśnia wszystko...
#4 malloryz 2018-03-15 09:54
Hańba Ziemi Lubuskiej. Reżimowy aparatczyk.

Art. 187 ust. 3 Konstytucji: 3. Kadencja wybranych członków Krajowej Rady Sądownictwa trwa cztery lata.
#5 Jarosław Grudzień 2018-03-15 09:54
Jaki wstyd i hańba!
#6 jkn51 2018-03-15 10:10
On ma to w d... , kariera ważna , a że nikt mu ręki nie poda ?
#7 Jarosław Grudzień 2018-03-15 10:25
Mam pytanie. Czy to z Sądu Okręgowego ekspresowo w ostatnim dniu przyszło pismo wstrzymujące Walne SM, bo podobno zarząd nie mógł go zwołać?
#8 asystentka prezesa 2018-03-15 11:29
Po komentarzach widać, że wszyscy zadwowoleni z dotychczasowego funkcjonowania wymiaru sprawiedlliwości.. Niezawisłego i odpornego na naciski polityczne. :lol: :lol: :lol:
#9 MJSZ 2018-03-15 11:38
Znam sędziego Dudzicza od wielu lat. Miałem okazje brać udział w prowadzonych przez niego konwersatoriach dla studentów prawa Viadriny. Następnie przyglądałem się jego pracy orzeczniczej odbywając pod jego patronatem praktyki w SR Słubice i mogę powiedzieć, że jest to profesjonalista w każdym calu, zawsze bezstronny, obiektywny - po prostu fachowiec. Mimo że zmiany w sądownictwie to nie jest moja bajka i również nie zgadzam się z tym, co się dzieje, uważam, że podoła on i temu wyzwaniu. Panie Jarku, powodzenia!!!
A redakcji naszego zacnego portalu gratuluję refleksu - o kandydaturze sędziego Dudzicza media ogólnopolskie mówiły już miesiąc temu ;)
#10 Kara 2018-03-15 12:20
Mam nadzieję, że osoby, które wspierają łamanie prawa, w tym przypadku Konstytucji RP odpowiedzą kiedyś za swoje działania usunięciem z zawodu sędziego.
#11 Redakcja Słubice24.pl 2018-03-15 14:14
@MJSZ

Cytat:
A redakcji naszego zacnego portalu gratuluję refleksu - o kandydaturze sędziego Dudzicza media ogólnopolskie mówiły już miesiąc temu
Kandydowanie a wybór to spora różnica. Głosowanie w sejmie odbyło się 6 marca. A tak swoją drogą, żadne inne, ani regionalne, ani lokalne media o tym jeszcze nie pisały :) Pozdrawiamy!
#12 Redakcja Słubice24.pl 2018-03-15 14:18
@mikado174

Cytat:
artykuł brzmi trochę jak by się było czym pochwalić lol
Chodziło tylko i wyłącznie o czystą informację o wyborze. Nie do nas należy ocena tej czy innej kandydatury czy też samej reformy. Jest fakt - informujemy o tym. Warty odnotowania choćby właśnie dlatego, że to sędzia ze Słubic. Pozdrawiamy :)
#13 Jarosław Grudzień 2018-03-15 14:57
@MJSZ
Bez wątpienia podoła temu zadaniu. Tak jak podołała powierzonym zadaniom przewodnicząca TK Julia Przyłębska ;)
#14 jkn51 2018-03-15 15:38
Może sobie poczytacie ile orzeczeń tego wybitnego karnisty zostało uwalonych ? To nie takie trudne. W googlach łatwo znaleźć.
#15 victory79 2018-03-15 19:16
Tutaj nie można nie podołać trzeba wydawać żeby zadowolić PIS i prezesa, a wszystko będzie dobrze. Przecież to nie ma nic wspólnego z niezawisłością. Swoją drogą ciekawe jakby krs wydał orzeczenie niezgodne z wolą hegemona?
#16 Kara 2018-03-15 21:18
@victory79 KRS to organ który ma inne zadania jak wydawanie orzeczeń. @jkn51 nie ma znaczenia czy Pan Dudzicz jest dobrym sędzią, czy słabym. Znaczenie ma, że przyjmując stanowisko sędziego KRS swoją osobą legitymizuje niezgodne z Konstytucją RP działania ekipy rządzącej, które wyprowadzają Polskę z rodziny krajów praworządnych i stawiają ją w jednym szeregu z państwami dyktatur.
#17 victory79 2018-03-16 08:34
I tutaj mustafa po raz kolejny się mylisz
#18 victory79 2018-03-16 08:36
Opiniowanie aktów prawnych odbywa się na zasadzie wydawania orzeczeń
#19 Kara 2018-03-16 10:07
@victory KRS nie opiniuje aktów prawnych, może się tylko zwrócić do TK o sprawdzenie zgodności danego aktu normatywnego z Konstytucją RP w sprawach dotyczących sądownictwa.plus inne zadania np ocenianie kandydatur na funkcję sędziego czy wnioski do prezydenta o powołanie sędziów, Pozdrawiam
#20 Kara 2018-03-16 10:46
Tak jest, czy inaczej ale chyba się za mną zgodzisz, że ten "twór" powstał z pogwałceniem Konstytucji RP i nie ma znaczenia jakie ma kompetencje, bo i tak w świetle prawa wszystkie jego decyzje nie będą ważne?
#21 jkn51 2018-03-16 17:12
Mylisz się ma znaczenia jakim jest sędzią. Jak się nie daje z w/w powodów zrobić kariery to trzeba pójść ścieżka " mierny ale wierny ". A konstytucja ? Na razie Pani Przyłembska, Duda i Kaczyński nad nią " czuwają " i nie wiem czy prędko się to zmieni. A nawet jeśli , to przyjdą lenie z PO i machną ręką na to co było zamiast ich do więzień powsadzać .Bo gdyby chcieli być tak zasadniczy to musieli by swoich też , od wiadomych orłów ze Słubic począwszy.
#22 yon 2018-03-22 10:26
O i teraz widac, w jak czarnej rozpaczy sa ci, co sie tak silnie przyzwyczaili do tego, co bylo... Oj, placz i zgrzytanie zebow...
#23 Kara 2018-03-22 12:32
Zobaczysz płacz i zgrzytanie zębów jak UE powiąże przyszły budżet z przestrzeganiem praworządności w krajach wspólnoty.

Chcesz dodać komentarz do artykułu? Zaloguj się lub zarejestruj swoje konto na portalu.