Kliknij przycisk i otwórz MENU >>
14 grudnia wszedł w życie nowy rozkład jazdy pociągów. Nieznacznie zmieniły się godziny kursowania pociągów ze Słubic w stronę Zielonej Góry, Poznania i Frankfurtu. Jednak dużo większe zmiany czekają nas od 1 stycznia - niestety zniknie część połączeń.

Najważniejsza ze zmian to likwidacja wszystkich połączeń na trasie Poznań Główny - Słubice - Frankfurt nad Odrą. Obecnie w ciągu dnia funkcjonują łącznie cztery takie połączenia (po dwa w każdym kierunku). Korzystają z nich zarówno studenci jak i mieszkańcy naszego regionu dojeżdżający do pracy.

Ich likwidacja od nowego roku związana jest ze zmniejszeniem dotacji ze strony Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju na przewozy międzynarodowe. Bez finansowego wsparcia spółka Przewozy Regionalne, która nadzoruje połączenie na wspomnianej trasie, będzie zmuszona zlikwidować kursy (staną się dla niej nieopłacalne). Połączenia mogłaby uratować dotacja od np. samorządu województwa, który sprawy transportu regionalnego ma w swoich kompetencjach.

Sytuacja jest dość kuriozalna, bo w sierpniu tego roku połączenia na trasie Poznań - Frankfurt z pompą przywrócono po ponad dwóch latach przerwy. Do współpracy zaproszono niemieckiego przewoźnika DB Regio AG, który zapewnił nowoczesne szynobusy wyprodukowany przez firmę Stadler, dzięki czemu podróżowało się szybko i wygodnie.

szynobus slubice
Szynobus kursujący na trasie Poznań - Słubice (fot. Stadler Rail)

O sprawie pisaliśmy cztery miesiące temu na portalu Słubice24. Duża część czytelników z zadowoleniem komentowała przywrócenie pociągu. Wygląda na to, że po kilku miesiącach znowu zabraknie bezpośredniego połączenia kolejowego między Słubicami a Poznaniem. Podróżującym do Poznania pozostanie jedynie droższa alternatywa w postaci pociągów Eurocity odjeżdżających z Frankfurtu.

W rozkładzie jazdy pozostaną za to cztery dzienne połączenia na trasie Zielona Góra - Słubice - Frankfurt (po dwa w każdym kierunku). Należy jednak pamiętać, że od 1 stycznia nieznacznie zmienią się godziny odjazdów z poszczególnych stacji.

Poniżej podajemy aktualny rozkład jazdy pociągów ze stacji Słubice w okresie 14.12.2014-14.03.2015 z uwzględnieniem zmian po 1.01.2015.
Spodobał Ci się artykuł? Daj lajka i udostępnij dalej. Dziękujemy :)

Komentarze   

#1 wolanin 2014-12-18 20:31
nigdy nie zrozumiem tego kraju, porażkaaa
#2 Chrząstka 2014-12-18 20:53
Ja nie mam zamiaru dopłacać do czegoś z czego korzysta garstka osób, co jest nie rentowne. Skoro połączenie nie zarobiło na siebie to jest zlikwidowane proste !
#3 wolanin 2014-12-18 21:13
kolego ty jechałeś kiedy tym pociągiem? wiecznie zawalony po brzegi miejsca brakowało nie znasz to nie wypowiadaj gadasz gupoty
#4 Graendail 2014-12-18 22:28
Mała uwaga do redakcji: zamiast "Przyjazdy ze stacji Słubice" poprawniej jest "Przyjazdy na stację Słubice". Pozdrawiam :)
#5 Redakcja Słubice24.pl 2014-12-18 22:34
Racja, dzięki za czujne oko, już poprawione :)
#6 Chrząstka 2014-12-19 09:02
#3 wolanin, Skoro był po brzegi zawalony jak napisałeś. To wytłumacz mi dlaczego został zlikwidowany i dlaczego potrzebował dofinansowania aby móc dalej kursować?
Chyba nikt nie jest na tyle głupi aby likwidować coś co jest rentowne.
#7 wolanin 2014-12-19 10:21
ostatnie twoje zdanie pokazuje jaki ty naiwniak
w PKP nic nie jest rentowne i logiczne

to czemu został pociąg do ZG ktory wozi w połowie powietrze? POMYŚL!

a myślisz ze transhand by jezdzil po wiochach gdyby nie dotacja z urzedu? transport publiczny w wymiarze lokalnym nie jest i nie bedzie nigdy rentowny!!
#8 tjakuszewicz 2014-12-19 12:48
Dlaczego likwidują ten pociąg mimo, że jeździ pełny? Odpowiedź jest prosta. Finansowanie przewozów międzynarodowych jest w gesti ministerstwa a nie województw. MIR woli dotowac swoją spółkę - PKP IC, która mimo olbrzymich dotacji ciągle tnie siatkę połączeń i traci pasażerów. Nie chce dotowac pociągu "konkurencji" w którym cały bilet do poznania kosztuje ok 40 zł. Woli, żeby na tej trasie jeździły tylko EC BWE, gdzie cały bilet do poznania jest dwa razy droższy.
#9 tjakuszewicz 2014-12-19 12:53
Pociągi z ZG do FFO zostają bo lubuskie chce - choć nie musi - dopłacać do tego interesu. Poznań - FFO wylatuje bo wielkopolskie nie musi i nie chce dopłacać.
#10 Chrząstka 2014-12-19 16:28
Myślę i stwierdzam że tą Postkomunistyczną firmę o nazwie PKP powinni zlikwidować 25 lat temu. W jej miejsce na pewno znalazłby się przedsiębiorca, który zaspokoił by potrzeby rynku, a nam podatnikom więcej kasy zostałoby w kieszeniach.....
#11 yon 2014-12-19 16:50
Chyba nikt nie jest na tyle głupi aby likwidować coś co jest rentowne.

Ale tu nikt nie mówi, że ktoś jest głupi - wręcz przeciwnie, jest cwany do bólu a wszystko jest tak ułożone w PKP, żeby garstka ludzi rżnęła kasę bez ograniczeń , nie oglądając się na nic. To państwo ponad państwem i nasze państwo jest za słabe, żeby tej hydrze dać radę - więc hydra robi, co chce. Może kiedyś, jak obecne łby hydry wymrą, a z nimi i resztki komuny, to ktoś się tam nowy do tych gór forsy dobierze - ale wcale nie powiedziane, że będzie lepiej . Pewnie trzeba będzie kupić jakieś Srendolino albo inne Burdellino...
#12 Wiesław 2014-12-20 20:25
Zaskoczeni? Słubice i Frankfurt centrum nowoczesnej Europy. Ważny węzeł komunikacyjny i kulturowy. Właśnie rząd Wam pokazał, gdzie ma ten węzeł. Województwo palcem nie kiwnie. A tutejsze władze nadal będą podniecać się na Dniach Europy jacy to ważni jesteśmy. Ręce opadają.
#13 z.woleja 2014-12-20 21:18
@Wiesław: Zapomniałeś, ze na pewno dadzą nam też obwodnice, za budowa której Włodek i spółka zebrali miliardy podpisów... Taki obrotny nasz burmistrz :lol:

Chcesz dodać komentarz do artykułu? Zaloguj się lub zarejestruj swoje konto na portalu.