Problemy z wodą w Słubicach wzbudziły gorące dyskusje. Wielu mieszkańców pyta, czy w związku z nieprzydatnością wody do spożycia mogą ubiegać się o obniżenie rachunków za wodę i jak składać reklamację.
Ostatnie problemy z wodą ze słubickiego wodociągu trwają już od ponad miesiąca. 17 czerwca stwierdzono pierwsze nieprawidłowości i rozpoczęła się profilaktyczna dezynfekcja chlorem (ZOBACZ). To jednak nie pomogło. Dlaczego? Pytaliśmy o to przedstawicieli Zakładu Usług Wodno-Ściekowych TUTAJ.
11 lipca Sanepid podtrzymał swoje decyzję o warunkowym dopuszczeniu wody do spożycia, ale dla części lokalizacji stwierdził pogorszenie jakości wody i nie dopuścił do jej spożycia (ZOBACZ). Od 12 lipca procedura dezynfekcji została wdrożona również dla Starych i Nowych Biskupic oraz Drzecina (ZOBACZ). Kulminacja problemów z wodą nastąpiła jednak 18 lipca, kiedy to słubicki Sanepid wydał decyzję o nieprzydatności wody do spożycia dla całych Słubic i kilku ościennych sołectw (ZOBACZ). W wodzie wykryto bakterie grupy coli, enterokoki kałowe. Obecnie woda jest dostarczana beczkowozem.
Sytuacja spowodowała oburzenie wielu mieszkańców, którzy pisali w komentarzach pod naszymi postami na Facebooku (ZOBACZ), że skoro woda nie spełnia wymogów jakościowych, to rachunki za wodę powinny być obniżone. Padały też pytania o procedurę reklamacji. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w imieniu mieszkańców zapytamy kierownictwo ZUWŚ o tę kwestię. Jak tylko otrzymamy odpowiedź, opublikujemy ją na naszej stronie.
Do tematu będziemy wracać.
Komentarze
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.