Kliknij przycisk i otwórz MENU >>
Mieszkańcy masowo ruszyli do sklepów kupować wodę butelkowaną

Problemy z wodą w Słubicach wzbudziły gorące dyskusje. Wielu mieszkańców pyta, czy w związku z nieprzydatnością wody do spożycia mogą ubiegać się o obniżenie rachunków za wodę i jak składać reklamację.

Ostatnie problemy z wodą ze słubickiego wodociągu trwają już od ponad miesiąca. 17 czerwca stwierdzono pierwsze nieprawidłowości i rozpoczęła się profilaktyczna dezynfekcja chlorem (ZOBACZ). To jednak nie pomogło. Dlaczego? Pytaliśmy o to przedstawicieli Zakładu Usług Wodno-Ściekowych TUTAJ.

11 lipca Sanepid podtrzymał swoje decyzję o warunkowym dopuszczeniu wody do spożycia, ale dla części lokalizacji stwierdził pogorszenie jakości wody i nie dopuścił do jej spożycia (ZOBACZ). Od 12 lipca procedura dezynfekcji została wdrożona również dla Starych i Nowych Biskupic oraz Drzecina (ZOBACZ). Kulminacja problemów z wodą nastąpiła jednak 18 lipca, kiedy to słubicki Sanepid wydał decyzję o nieprzydatności wody do spożycia dla całych Słubic i kilku ościennych sołectw (ZOBACZ). W wodzie wykryto bakterie grupy coli, enterokoki kałowe. Obecnie woda jest dostarczana beczkowozem.

Sytuacja spowodowała oburzenie wielu mieszkańców, którzy pisali w komentarzach pod naszymi postami na Facebooku (ZOBACZ), że skoro woda nie spełnia wymogów jakościowych, to rachunki za wodę powinny być obniżone. Padały też pytania o procedurę reklamacji. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w imieniu mieszkańców zapytamy kierownictwo ZUWŚ o tę kwestię. Jak tylko otrzymamy odpowiedź, opublikujemy ją na naszej stronie.

Do tematu będziemy wracać.

Spodobał Ci się artykuł? Daj lajka i udostępnij dalej. Dziękujemy :)

Komentarze   

#1 Dr. Sommer 2024-07-19 14:32
Ciekawe czy z tych kurtyn wodnych leci woda lepsza niż do mycia podłóg, to byśmy z szamponem i szczotkami się tam ustawili w kolejce i owe buble by się wreszcie na coś przydały.

Chcesz dodać komentarz do artykułu? Zaloguj się lub zarejestruj swoje konto na portalu.