Kliknij przycisk i otwórz MENU >>
Mieszkanie

Jeden z zarządców nieruchomości poprosił naszą redakcję o przypomnienie czytelnikom, że obowiązkiem każdego właściciela lokalu w domku jednorodzinnym bądź budynku wielorodzinnym (wspólnoty mieszkaniowe) jest złożenie deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków dotyczącej sposobu ogrzewania mieszkań. Termin składania dokumentów upływa z końcem czerwca 2022 roku.

Poniżej najważniejsze informacje z tym związane.

Zgodnie z informacjami Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego ze złożenia takiej deklaracji są zwolnieni mieszkańcy TYLKO TYCH budynków wielorodzinnych, w których ogrzewanie jest jedno zbiorcze dla całego budynku - np. wspólna kotłownia na gaz bądź ciepło jest dostarczane z sieci miejskiej SEC. Za te nieruchomości Wspólnot Mieszkaniowych deklaracje składa zarządca budynku. W przypadku budynków wielorodzinnych gdzie nie ma jednego wspólnego źródła ogrzewania i każdy właściciel ma swój np. piec gazowy, węglowy lub kominek - tu deklarację do końca czerwca MUSI samodzielnie złożyć każdy właściciel lokalu. Można złożyć je osobiście na dokumencie papierowym w siedzibie gminy, bądź za pośrednictwem strony https://ceeb.gov.pl To bardzo ważne, bo niedopełnienie obowiązku złożenia na czas deklaracji może skutkować karą.

A więc – każdy właściciel lokalu mieszkalnego w budynku wielorodzinnym, który korzysta z indywidualnego źródła ciepła w swoim mieszkaniu – MUSI DO KOŃCA CZERWCA ZŁOŻYĆ STOSOWNĄ DEKLARACJĘ określającą, w jaki sposób ogrzewa swój lokal.

Spodobał Ci się artykuł? Daj lajka i udostępnij dalej. Dziękujemy :)

Komentarze   

#1 ja28rek 2022-06-09 17:07
Ale się obudziliście! Ustawa nie jasna. Większość właścicieli w blokach myśli że ten obowiązek spoczywa na zarządcy budynku, niby tak ale zarządca wcale nie musi tego robić, bo może nie posiadać takiej wiedzy. A co z ludźmi co nie siedzą codziennie na FB czy w ogóle nie obsługują komputera, czy smartfona?
#2 Redakcja Słubice24.pl 2022-06-09 17:10
@ja28rek

To pytanie do nas? My tylko grzecznościowo przypominamy. Właśnie z powodów, o których piszesz jest ten komunikat. Jeden z zarządców poprosił, aby przypomnieć naszym czytelnikom o tym ważnym terminie.

Informowanie o takich sprawach spoczywa na stosownych urzędach.

Pozdrawiamy!
#3 ja28rek 2022-06-09 17:59
Zarządcy powinni na każdej klatce na tablicy informacyjnej wywiesić taką informację dla mieszkańców.
#4 Gacol1986 2022-06-10 09:34
Gdzie w Słubicach mieści się urząd czy instytucja do której trzeba się udać. Proszę o info
#5 Redakcja Słubice24.pl 2022-06-10 14:04
@Gacol1986

Jest to wyjaśnione w powyższym tekście.

Cyt. "Można złożyć je osobiście na dokumencie papierowym w siedzibie gminy, bądź za pośrednictwem strony ceeb.gov.pl".

Siedziba naszej gminy to Urząd Miejski w Słubicach przy ul. Akademickiej.

Chcesz dodać komentarz do artykułu? Zaloguj się lub zarejestruj swoje konto na portalu.