Szpital im. prof. Zbigniewa Religi w Słubicach ponownie będzie placówką przeznaczoną wyłącznie do leczenia osób z COVID-19. Taką decyzję podjął wojewoda lubuski. Zmiana ma zacząć obowiązywać od 30 listopada.
Co to oznacza dla pacjentów? Poniżej oświadczenie opublikowane przez szpital.
----
Szanowni państwo, drodzy mieszkańcy!
Decyzją wojewody lubuskiego z 26 listopada, Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Szpital im. prof. Zbigniewa Religi w Słubicach od 30 listopada do odwołania będzie pełnił rolę szpitala II poziomu zabezpieczenia COVID-19. Zaznaczmy, że zarząd lecznicy, zgodnie z przysługującym mu prawem, zamierza odwołać się od ww. decyzji. Trzeba jednak przypomnieć, że złożone poprzednim razem odwołanie okazało się bezskuteczne.
Zgodnie z tą decyzją nasz szpital będzie realizował świadczenia opieki zdrowotnej w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, poprzez zapewnienie 85 łóżek dla pacjentów z podejrzeniem lub z potwierdzonym zakażeniem wirusem SARS-CoV-2, w tym 3 łóżek intensywnej terapii z kardiomonitorem oraz możliwością prowadzenia tlenoterapii i wentylacji mechanicznej.
Z tego względu zawieszona zostaje działalność wszystkich oddziałów szpitalnych, z wyjątkiem Szpitalnego Oddziału Ratunkowego.
Działalność poradni przyszpitalnych w tym poradni zlokalizowanych przy ul. Mickiewicza, rehabilitacji, laboratorium, pracowni RTG, nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, jak i Podstawowej Opieki Zdrowotnej w Słubicach pozostaje bez zmian.
Poradnia Preluksacyjna, czynna w środę, w godz. 15.00-17.00 (rejestracja 8.00-14.00 tel. 95 758 2071 wew. 354), zostanie przeniesiona do budynku przy ul. Mickiewicza.
W JAKI SPOSÓB BĘDZIEMY UDZIELALI ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH?
W wydzielonej strefie „czystej” w głównym budynku szpitala bez zmian będzie funkcjonować:
- Poradnia Chirurgii Urazowo-Ortopedycznej, czynna w poniedziałek, środę i piątek, w godz. 8.00-14.00, tel. 501 211 468;
- Poradnia Chirurgii Ogólnej, czynna we wtorek i czwartek, w godz. 9.00-13.00, tel. 501 211 468;
- Pracownia Endoskopii - czynna pn-pt od 7.30 do 14.00, tel. 95 750 14 08;
- Laboratorium Diagnostyczne – codziennie w godz. 7.30–11.00. Odbiór wyników badań do godz. 14.00, tel. 95 750 14 09;
- Pracownia RTG – czynna pn-pt od 7.30 do 14.00, tel. 95 750 14 06;
- Nocna i świąteczna opieka medyczna, czynna od 18.00 – 8.00 w dni powszednie i w godz 8.00-8.00 w dni wolne od pracy, niedziele i święta, tel. 501 197 500;
Lokalizacja ww. komórek organizacyjnych pozostaje bez zmian (parter budynku głównego szpitala).
W celu zapewnienia Państwu bezpiecznych warunków korzystania z ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych jak i Szpitalnego Oddziału Ratunkowego, zmuszeni jesteśmy wprowadzić pewne ograniczenia, tj.:
- Wszyscy pacjenci chcący skorzystać ze świadczeń medycznych udzielanych w strefie czystej szpitala obowiązkowo będą poddani wstępnemu badaniu (triaż), tj. pomiarowi temperatury i wypełnieniu ankiety. Miejsce: biały kontener przed wejściem do szpitala.
- Ruch pacjentów w strefie czystej regulowany będzie przy wejściu na hol główny szpitala.
- W holu nie powinna przebywać więcej niż jedna osoba oczekująca, przypadająca na jeden gabinet.
INFORMACJE DODATKOWE
- OPERACJE PLANOWE – wszystkie planowane zabiegi są odwołane. W tej sprawie będziemy się z państwem kontaktować telefonicznie.
- NAGŁE PRZYPADKI – w nagłych przypadkach prosimy dzwonić na numer 112. Dyspozytor zadecyduje, do jakiego szpitala zostanie przewieziony pacjent lub udać się do SOR.
W razie jakichkolwiek zmian, dotyczących m.in. godzin przyjęć pacjentów, telefonów kontaktowych itp., będziemy informować na bieżąco.