Paczkomat do komunikacji z urzędnikami? Pod słubickim Urzędem Miejskim przy al. Akademickiej zamontowano właśnie nowy urządzenie. Będzie można w nim wysyłać i odbierać nie tylko paczki z internetowymi zakupami, ale także urzędową korespondencję.
20 stycznia przy Urzędzie Miejskim stanął paczkomat (ZOBACZ). I będzie służył nie tylko do odbierania paczek.
- To urządzenie pomoże naszym mieszkańcom załatwiać sprawy urzędowe bez bezpośredniego kontaktu z urzędnikami – wyjaśnia Beata Bielecka, rzecznik słubickiego Magistratu. Jak dodaje, dzięki temu rozwiązaniu słubiczanie będą mogli złożyć do naszego urzędu wnioski w niemal wszystkich sprawach załatwianych dotychczas osobiście lub w inny sposób określony przepisami prawa, np. przesłane przez Pocztę Polską lub platformę e-PUAP z podpisem elektronicznym.
Paczkomat nie pomoże jednak w każdej sprawie. Niektóre z nich nadal będą wymagały osobistego stawiennictwa w urzędzie, są to np. sprawy meldunkowe, z zakresu dowodów osobistych czy rejestru PESEL, wyjątkami są wnioski o wydanie zaświadczenia z ewidencji ludności i odpisu z aktów stanu cywilnego.
Jak w urzędowych sprawach skorzystać z paczkomatu? Jak wyjaśnia B. Bielecka, wystarczy wypełnić prosty formularz na stronie urzad24.inpost.pl/slubice i włożyć wymagane dokumenty do dowolnego paczkomatu InPost na terenie gminy. Koszt nadania wynosi 5,99 zł.
Urząd ze swojej strony początkowo będzie wysyłał przez paczkomat przesyłki dotyczące korzystania z gruntu (m.in. najem, dzierżawa) przedsiębiorcom prowadzącym działalność gospodarczą na terenie Słubic (na bazarze przy ul. Sportowej). Jednak wymaga to spełnienia przez nich kilku warunków: muszą wystąpić do urzędu o takie doręczenie, wskazać nr tel i e-mail, a przy pierwszej przesyłce wyrazić zgodę na dostarczanie przez paczkomat.
Przesyłki nadane przez urząd będą czekać na odbiór w urządzeniu przy budynku Urzędu Miejskiego, na identycznych zasadach, na jakich funkcjonują wszystkie paczkomaty. Czyli - w powiadomieniu e-mail i/lub SMS oraz poprzez aplikację mobilną InPost Mobile pojawi się adres paczkomatu, do którego należy się udać po odbiór dokumentów.
Jak oceniacie nowy pomysł? Dajcie znać w komentarzach.
Komentarze
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.