Gmina Słubice zgłosiła uczniów klas 4 do projektu „Matematyka – wstęp do kariery wynalazcy”, który realizuje Wydział Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Dzięki temu mogą rozwiązywać zadania na specjalnej platformie, utrwalać materiał i zdobywać dodatkowe oceny.
Internetowy zeszyt
Jak działa platforma Politechniki Warszawskiej o nazwie zeszyt.online?
- Uczniowie otrzymują pracę domową do wykonania. Wachlarz zadań jest zróżnicowany. Rozwiązując zadania uczniowie podnoszą swoje umiejętności matematyczne, uczą się logicznego myślenia, kreatywnego rozwiązywania problemu – mówi Aurelia Wolny, dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 1 w Słubicach. Zadania te nie zastępują lekcji matematyki, ale są ich uzupełnieniem.
Zadania wybiera sztuczna inteligencja
- Uczniowie rozwiązując zadania mają możliwość uzyskania dodatkowych bardzo dobrych stopni. Forma prezentacji zadań jest ciekawa i przyjazna dla każdego ucznia, a nauczyciele zadowoleni są z różnorodności prezentowanych zadań i stopniowania trudności zadań – podsumowuje A. Wolny.
Zdaniem Katarzyny Leśniak – Werwińskiej, dyrektorki Szkoły Podstawowej nr 2 w Słubicach, z platformy mogą korzystać nie tylko uczniowie uzdolnieni matematycznie, ale wszyscy. Jest to możliwe, ponieważ system proponuje zadania o różnym poziomie trudności. Dzięki temu słabsi uczniowie nie zniechęcają się, natomiast lepsi – nie nudzą się i nie tracą czasu na powtarzające się ćwiczenia.
Alternatywa dla nudnych zadań
Słubice są jedną z ponad 200 gmin w Polsce, które zgłosiły się do projektu. Bierze w nim udział 216 uczniów ze szkół podstawowych i 9 nauczycieli.
Jak czytamy na stronie twórców, system powstał po to, aby być alternatywą dla klasycznych prac domowych. Przydaje się zwłaszcza teraz, w dobie pandemii, kiedy dzieci znów uczą się zdalnie.
Więcej na temat projektu TUTAJ.