Firma Transhand, która obsługuje linie komunikacji miejskiej, wprowadza nowy rozkład jazdy. Jedną z ważniejszych zmian jest usunięcie przystanku w Kunowicach. Pojawią się za to dwie nowe linie, którymi będzie można dojechać m.in. na terminal. Oprócz tego zmienią się godziny kursowania dotychczasowych linii.
Zanim wyjdziecie na przystanek po 2 stycznia, warto sprawdzić nowy rozkład jazdy. Szczegóły poniżej (kliknij w wybraną linię, aby pobrać rozkład jazdy).
- Linia komunikacyjna nr 1 – Słubice, ul. Grzybowa – Słubice, Terminal
- Linia komunikacyjna nr 2 – Słubice, Terminal – Słubice, ul. Grzybowa
- Linia komunikacyjna nr 3 – Słubice, ul. Grzybowa – Słubice, Terminal
- Linia komunikacyjna nr 4 – Słubice, ul. Chopina – Słubice, ul. Grzybowa
- Linia komunikacyjna nr 5 – Słubice, ul. Grzybowa – Słubice, ul. Boh. Warszawy (sąd)
- Linia komunikacyjna nr 6 – Słubice, ul. Chopina – Słubice, ul. Grzybowa
- Linia komunikacyjna nr 7 – Słubice, ul. Boh. Warszawy (sąd) – Słubice, ul. Grzybowa
Ceny biletów pozostały bez zmian. Szczegóły w poniższym załączniku.
CENNIK BILETÓW
Komentarze
Według mnie ta wypowiedź oznacza, że linia ta ma służyć przede wszystkim dla pracowników zatrudnionych na terenie byłego (poniemieckiego) lotniska. Nie ma służyć natomiast mieszkańcom chcącym dojechać ze Słubic do Kunowic i odwrotnie. Szczególnie dotyczy to biedniejszych mieszkańców (m.in. emerytów, rencistów)Słubic i Kunowic. Nie stać ich na wydanie ok. 16 zł na bilet w obie strony w rejsowej komunikacji autobusowej (PKS). Stać ich było natomiast do tej pory na wydanie ok. 4 zł na bilet w obie strony w miejskiej komunikacji autobusowej.
2) Faktem jest, że do Kunowic i z Kunowic jeździło niewiele osób. Ale faktem jest również to, że autobusami komunikacji miejskiej jeżdżą osoby, które zmuszone są nimi jeździć i nie stać ich na posiadanie własnego (mechanicznego) środka transportu. O ile dobrze pamiętam, to bezpośrednio do Kunowic i z powrotem do Słubic kursował tylko jeden autobus (w południe). I ten kurs był rzeczywiście nierentowny. W pozostałych kursach autobus jechał do strefy ekonomicznej na dawnym lotnisku, następnie jechał do Kunowic i do Słubic. Uważam, że tak powinno pozostać. To jest różnica ok. 3-4 kilometrów na drodze 137 w obie strony. Możliwe, że włodarzom naszej gminy nie zależy już na zwykłych mieszkańcach obu miejscowości. (zakończone wybory samorządowe) i liczy się tylko kasa.
Rano duzo ludzi jezdzilo do pracy, lekarza i na zakupy... i nie koniecznie byli to ludzie biedni Problem w małej frekwencji zas był w godzinach kursowania tej komunikacji (zupełnie absurdalne godziny)
Wszystkie miasta stawiaja na rozwój komunikacji miejskiej oprocz słubic. Najlepiej zlikwidowac ludziom i udawac ze problemu nie ma. Czemu nikt nie zajmie sie TRANSHANDEM ktory tnie kursowanie autobusów. To jest absurd zeby w dzisiejszych czasach ostatni autobus ze Słubic do Gorzowa byl o 14.... a ostatni kurs autobusu do Rzepina o 16 ....
Niech Pan burmistrz sie wypowie co o tym mysli? Zeby do Słubic i ze Słubic nie bylo sie czym dostac.... przeciez ludzie płaca podatki, które tez sa wydawane na transport publiczny. Skoro TRANSHAND nie jest zainteresowany obsługa moze czas najwyzszy poszukac innego przewoznika.
uważam, że likwidacja odcinka do Kunowic jest zbyt pospieszna i nieprzemyślana.
Kunowice stają się sypialnią Słubic. Niemal każdy mieszkaniec Kunowic codziennie dojeżdża do Słubic do pracy, do urzędu, do lekarza lub do szkoły. Oznacza to, że są potencjalne potoki pasażerów. Obecnie są one jednak niezagospodarowane, gdyż np. bus miejski odjeżdżał z Kunowic do Słubic o godz. 8.15 a więc dawno po tym, jak większość potencjalnych pasażerów już była w Słubicach. W drugą stronę również oferta była niewystarczająca. Oczywiście więc, że kursy były nierentowne, skoro bus kursował w nieatrakcyjnych godzinach.
Uważam, że sporo dzieci i młodzieży korzystałoby z opcji powrotu do Kunowic czesnym popołudniem.
Po drugie: pamiętajmy, że droga 137 niemal już się korkuje. Rano ciągną od wschodu sznury samochodów osobowych i ciężarowych. Wjazd na drogę 137 z bocznych dróg w Kunowicach powoli staje się niemożliwy. Tylko czekać, kiedy dojdzie do wypadku.
Ruch ten nie będzie mniejszy ale wobec rozbudowy Kunowic i kolejnych miejscowości a także budowy nowych zakładów przy drodze 137 będzie rósł - to chyba jasne.
Powyższe przekłada się na czystość powietrza i poziom hałasu.
Ponadto te setki aut, które wyjeżdżają z Kunowic lub przez nie przejeżdżają. w znakomitej większości jadą do Słubic. Komunikacja mogłaby więc pomóc również miastu, odkorkowując je i zmniejszając zapotrzebowanie na parkingi.
Oczywiście mam świadomość, że bilet na 983 kosztuje prawie 2 euro a na bus do Kunowic 2 zł. Przemyślana polityka cenowa (bilety miesięczne), dobra komunikacja i częsty kurs a ponadto nieco niższe koszty obsługi takiej linii niż 983 do Frankfurtu, mogą spowodować, że linia ta będzie rentowna i oblegana.
Zachęcam władze miasta do przemyślenia decyzji i podjęcia próby stworzenia sensownej polityki komunikacyjnej.
Pozdrawiam serdecznie,
Marcin Krzymuski
- po wprowadzeniu komunikacji miejskiej(transhandu)zlikwidow ał bilety z ulgą ustawową(nielegalnie) na trasie gdzie dojeżdża komunikacja,(swoją drogą autobus z dworca na ul grzybową kosztuje 5.70 czyli połowę cenę taxi) autobusy innych przewoźników normalnie je sprzedają
-do Rzepina pociąg z Warszawy dojeżdża o 17.50 a ostatni autobus jest o 17.30
Ten transhandu to dawno powinien zostać prześwietlony pod względem praktyk monopolistycznych
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.