Kliknij przycisk i otwórz MENU >>
Już w nabliższy, majowy tzw. długi weekend odbędzię się Festyn Dobroczynny. To już dziesiąta kolejna impreza. Jak co roku wszystko będzie się działo 3 maja na boisku Zespołu Szkół Ekonomiczno - Rolniczych. Wcześniej będzie można wziąć udział w sumie odpustowej w kościele pw. NMP Królowej Polski.

Podobnie jak każdego roku uroczystość jest nie tylko związana z odpustem parafialnym, ale także z upamiętnieniem rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja. W trakcie festynu, podczas aukcji zbierane są pieniądze na działalność świetlicy opiekuńczej przy parafii. Jednocześnie w tym roku przypada 25-lecie święceń kapłańskich ks. Andrzeja Gereja, proboszcza parafii oraz ks. Tadeusza Sinka. Obu księżom towarzyszyć w uroczystościach będą trzej inni księża misjonarze, którzy wspólnie studiowali i otrzymali święcenia kapłańskie.

Słubice: X Majowy Festyn Dobroczynny

Uroczysta msza święta w intencji jubilatów i jednocześnie msza odpustowa odbędzie się 3 maja o godzinie 12.30. następnie w uroczystej procesji wszyscy udadzą się na boisko Zespołu Szkół Ekonomiczno – Rolniczych, gdzie rozpocznie się festyn parafialny.

Gwiazdą popołudnia będzie zespół Deus Meus z Mieczysławem Szcześniakiem na czele. Zespół od lat z powodzeniem nagrywa i koncertuje, prezentując muzykę chrześcijańską.

Program festynu:

12.30 - Suma odpustowa i jubileuszowa w kościele pw. NMP Królowej Polski.
14.00 - Przemarsz na boisko ZSER i inauguracja festynu
14:30 - Występu zespołów szkolnych i przedszkolnych
16.30 - Występ zespołu Deus Meus
18.00 - Zespół piosenki biesiadnej Forte
Spodobał Ci się artykuł? Daj lajka i udostępnij dalej. Dziękujemy :)

Komentarze   

#1 d 2009-04-28 10:14
Taki festyn to nie festyn..
#2 d 2009-04-28 10:14
Taki festyn to nie festyn..
#3 może być 2009-04-28 10:24
nie ma to jak wartościowe i wnoszące wiele do dyskusji komentarze. to lubie najbardziej w wypowiedziach ludzi na tym portalu. gratuluje autorowi (autorom?) powyższych komentów nieszablonowej inteligencji :-)
#4 może być 2009-04-28 10:24
nie ma to jak wartościowe i wnoszące wiele do dyskusji komentarze. to lubie najbardziej w wypowiedziach ludzi na tym portalu. gratuluje autorowi (autorom?) powyższych komentów nieszablonowej inteligencji :-)
#5 d 2009-04-28 10:27
[usunięto]
#6 d 2009-04-28 10:27
[usunięto]
#7 bass 2009-04-28 10:50
Z roku na rok w tym 3-Maja coraz więcej kościoła a coraz mniej rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja !!!!!
#8 bass 2009-04-28 10:50
Z roku na rok w tym 3-Maja coraz więcej kościoła a coraz mniej rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja !!!!!
#9 Jasiu 2009-04-28 17:00
Sęk w tym, że ten festyn od początku związany był tylko i wyłącznie z kościołem. Od zawsze jego organizatorem jest parafia Królowej Polski a obchody rocznicy konstytucji są \"BARDZO\" przy okazji - jeśli w ogóle są.
#10 Jasiu 2009-04-28 17:00
Sęk w tym, że ten festyn od początku związany był tylko i wyłącznie z kościołem. Od zawsze jego organizatorem jest parafia Królowej Polski a obchody rocznicy konstytucji są "BARDZO" przy okazji - jeśli w ogóle są.
#11 bass 2009-04-28 17:14
Masz rację bo nawet w zamieszonym afiszu nie ma ani słowa o \"jakiejś tam 3- majowej Konstytucji \" więc po co udawac ??? Nie można nazwa rzeczy po imieniu ?? Że tylko zbieżnośc dat łączy te dwie \" imprezy \" ??? Mnie to wygląda na kolejne zawłaszczenie i przerobienie święta państwowego w kościelne . Innego związku nie widzę .
#12 bass 2009-04-28 17:14
Masz rację bo nawet w zamieszonym afiszu nie ma ani słowa o "jakiejś tam 3- majowej Konstytucji " więc po co udawac ??? Nie można nazwa rzeczy po imieniu ?? Że tylko zbieżnośc dat łączy te dwie " imprezy " ??? Mnie to wygląda na kolejne zawłaszczenie i przerobienie święta państwowego w kościelne . Innego związku nie widzę .
#13 tak myślę 2009-04-28 18:16
3 maja przypada uroczystość Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski i dlatego też Parafia pod tym wezwaniem w tym dniu organizuje festyn. Nie wiem czemu jest od razu jakiś niesmak, ze to nie z powodu daty uchwalenia Konstytucji. Jeżeli komuś aż tak bardzo zależy, żeby świętowano tę właśnie okazję to niech festyn zorganizuje.
#14 tak myślę 2009-04-28 18:16
3 maja przypada uroczystość Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski i dlatego też Parafia pod tym wezwaniem w tym dniu organizuje festyn. Nie wiem czemu jest od razu jakiś niesmak, ze to nie z powodu daty uchwalenia Konstytucji. Jeżeli komuś aż tak bardzo zależy, żeby świętowano tę właśnie okazję to niech festyn zorganizuje.
#15 Jasiu 2009-04-28 18:23
A możesz podać inne przykłady na \"zawłaszczanie\" przez kościół świąt państwowych? To, że data taka sama to najmniejszy problem. Większym jest chyba to, że miasto nie ma żadnej alternatywnej propozycji. Dawniej też - przy okazji odpustów w polskich parafiach były organizowane festyny, jarmarki itp. Akurat tak się składa że tego dnia katolicy mają dodatkowo swoje święto. W kościołach tego dnia modlimy się za ojczyznę, której Maryja jest patronką. A że tematem przewodnim imprezy nie jest konstytucja - no cóż - ciężko, żeby na finale WOŚP (jeśli wypadnie 6 stycznia) obchodzić święto Trzech Króli i mówić o tym głośno ze sceny bo temat imprezy jest zgola inny. I chyba można by wyliczać tak jeszcze bardzo długo :-) A w przypadku festynu - akcenty patriotyczne na pewno będą :-)
#16 Jasiu 2009-04-28 18:23
A możesz podać inne przykłady na "zawłaszczanie" przez kościół świąt państwowych? To, że data taka sama to najmniejszy problem. Większym jest chyba to, że miasto nie ma żadnej alternatywnej propozycji. Dawniej też - przy okazji odpustów w polskich parafiach były organizowane festyny, jarmarki itp. Akurat tak się składa że tego dnia katolicy mają dodatkowo swoje święto. W kościołach tego dnia modlimy się za ojczyznę, której Maryja jest patronką. A że tematem przewodnim imprezy nie jest konstytucja - no cóż - ciężko, żeby na finale WOŚP (jeśli wypadnie 6 stycznia) obchodzić święto Trzech Króli i mówić o tym głośno ze sceny bo temat imprezy jest zgola inny. I chyba można by wyliczać tak jeszcze bardzo długo :-) A w przypadku festynu - akcenty patriotyczne na pewno będą :-)
#17 Jasiu 2009-04-28 18:26
Adminie - tytuł jest mylący: zagra Deus - Meus z Mietkiem Szcześniakiem.
#18 Jasiu 2009-04-28 18:26
Adminie - tytuł jest mylący: zagra Deus - Meus z Mietkiem Szcześniakiem.
#19 bass 2009-04-28 18:52
A to jedno to mało ??? Kilka lat temu mówiono przy okazji 3 maja jako śięcie Konstytucji . Dziś mało kto się o tym zająknie a i wtedy i dziś wszystko zazynao się od waszej mszy w koiele . Dziś z tego zostały tylo balonki na druciku i koniki bujane !!! A sama idea Konstytucji zepchnięta została do parteru , żeby nie powiedziec - do piwnicy !! Jest mi wsio ryba w co kto wierzy ale nietolerancyjny katolicki kościół wciskaniem się do każdej sfery życia włącznie z łożkiem sam sobie hoduje wrogów . Nie mam zamiaru nikogo tu przekonywac bo to walenie głową w mur . Każdemu wolno wierzy w bajki ale nie klażdemu można bajki wciskac . Odpustu za to co napisałem nie potrzebuję !! ;-))) To jakim się jest człowiekim nie zależy od tego w co się wierzy !!
#20 bass 2009-04-28 18:52
A to jedno to mało ??? Kilka lat temu mówiono przy okazji 3 maja jako śięcie Konstytucji . Dziś mało kto się o tym zająknie a i wtedy i dziś wszystko zazynao się od waszej mszy w koiele . Dziś z tego zostały tylo balonki na druciku i koniki bujane !!! A sama idea Konstytucji zepchnięta została do parteru , żeby nie powiedziec - do piwnicy !! Jest mi wsio ryba w co kto wierzy ale nietolerancyjny katolicki kościół wciskaniem się do każdej sfery życia włącznie z łożkiem sam sobie hoduje wrogów . Nie mam zamiaru nikogo tu przekonywac bo to walenie głową w mur . Każdemu wolno wierzy w bajki ale nie klażdemu można bajki wciskac . Odpustu za to co napisałem nie potrzebuję !! ;-))) To jakim się jest człowiekim nie zależy od tego w co się wierzy !!
#21 do bass-a 2009-04-28 19:15
mylisz pojęcia mój drogi - ja bynajmniej nie mam żadnych związków z kościółem ale na tyle jestem obiektywny by umiec stweirdzic, ze 3 maja jest dla kościoła przede wsystkim swieto maryjne i to ono jest przede wszystkim obchodzone i taki charakter ma swoj festyn od wielu lat. to juz katolicy nie mogą takiego swieta obchodzic? kluje cie to w oczy? to nie ma nic wspolnego ze spychaniem innego swieta. ktos wierzy to idzie i obchodzi, a kto nie wierzy idzie na spacer, modli sie od ufo, lub robi co mu sie zywnie podoba.

zycze wiecej obiektywizmu i tolerancji, bo w organizowaniu festynow religijnych nie widze nic zlego i raczej fajnie ze cos sie w miescie dzieje
#22 do bass-a 2009-04-28 19:15
mylisz pojęcia mój drogi - ja bynajmniej nie mam żadnych związków z kościółem ale na tyle jestem obiektywny by umiec stweirdzic, ze 3 maja jest dla kościoła przede wsystkim swieto maryjne i to ono jest przede wszystkim obchodzone i taki charakter ma swoj festyn od wielu lat. to juz katolicy nie mogą takiego swieta obchodzic? kluje cie to w oczy? to nie ma nic wspolnego ze spychaniem innego swieta. ktos wierzy to idzie i obchodzi, a kto nie wierzy idzie na spacer, modli sie od ufo, lub robi co mu sie zywnie podoba.

zycze wiecej obiektywizmu i tolerancji, bo w organizowaniu festynow religijnych nie widze nic zlego i raczej fajnie ze cos sie w miescie dzieje
#23 bass 2009-04-28 20:55
Znam tą k.tolerancję .Kto nie z nami ten przeciw nam . Cóż . Chyba nie do końca zrozumiałeś sens mojej wypowiedzi - bez obrazy . Problem będzie zawsze dopóki ten kraj nie będzie w pełni suwerenny - od czerwonych i od czarnych !!
#24 bass 2009-04-28 20:55
Znam tą k.tolerancję .Kto nie z nami ten przeciw nam . Cóż . Chyba nie do końca zrozumiałeś sens mojej wypowiedzi - bez obrazy . Problem będzie zawsze dopóki ten kraj nie będzie w pełni suwerenny - od czerwonych i od czarnych !!
#25 Jasiu 2009-04-28 21:16
\"Problem będzie zawsze dopóki ten kraj nie będzie w pełni suwerenny - od czerwonych i od czarnych !!\" - powiedział \"zielony\"...
#26 Jasiu 2009-04-28 21:16
"Problem będzie zawsze dopóki ten kraj nie będzie w pełni suwerenny - od czerwonych i od czarnych !!" - powiedział "zielony"...
#27 bazyl 2009-05-02 22:13
Święto kościelne -ok-festyn -ok.Tylko dlaczego nikt się niezająknie że festyn jest finansowany z kasy miasta a więc równierz tych którzy niewierzą
#28 bazyl 2009-05-02 22:13
Święto kościelne -ok-festyn -ok.Tylko dlaczego nikt się niezająknie że festyn jest finansowany z kasy miasta a więc równierz tych którzy niewierzą
#29 ojciec polak 2009-05-03 13:42
a dlaczego polonia słubice, i grająca tam armia kopaczy, z ktorych zaden nie jest ze słubic, jest dotowana z kasy miasta w ogromnym zakresie, nikt ani nic nie dostaje takich pieniedzy jak polonia.

jesliby jeszcze tam grali w wiekszości slubiczanie i bylaby polityka ktora stawia na wychowywanie wlasnych pilkarzy z naszego miasto to ok, ale nie zgadzam sie aby z naszych pieniedzy burmistrz dotowal takie pilkarskie przedsiewziecie.

ja w pilke nie gram, pilki nie lubie, i wolalbym plac zabaw pod moim blokiem, bo moje dziecko nie ma gdzie sie bawic, i na to miasto nie ma kasy, a ma kase na kopaczy z innych miast... :sad:

a co do festynu - mimo ze jestem nieweirzacy chodze tam z moim dzieckiem od zawsze - ani razu nie zauwazylem, zeby tam ktos kogos nawracał, spiewał piesni religijne, zmuszał do krzyczenia alleluja, itd... zawsze dobrze sie tam bawimy, bo jest mnostwo \"niereligijnych\" atrakcji, fajna muzyka i zabawy dla dzieci - i o to chodzi!
#30 ojciec polak 2009-05-03 13:42
a dlaczego polonia słubice, i grająca tam armia kopaczy, z ktorych zaden nie jest ze słubic, jest dotowana z kasy miasta w ogromnym zakresie, nikt ani nic nie dostaje takich pieniedzy jak polonia.

jesliby jeszcze tam grali w wiekszości slubiczanie i bylaby polityka ktora stawia na wychowywanie wlasnych pilkarzy z naszego miasto to ok, ale nie zgadzam sie aby z naszych pieniedzy burmistrz dotowal takie pilkarskie przedsiewziecie.

ja w pilke nie gram, pilki nie lubie, i wolalbym plac zabaw pod moim blokiem, bo moje dziecko nie ma gdzie sie bawic, i na to miasto nie ma kasy, a ma kase na kopaczy z innych miast... :sad:

a co do festynu - mimo ze jestem nieweirzacy chodze tam z moim dzieckiem od zawsze - ani razu nie zauwazylem, zeby tam ktos kogos nawracał, spiewał piesni religijne, zmuszał do krzyczenia alleluja, itd... zawsze dobrze sie tam bawimy, bo jest mnostwo "niereligijnych" atrakcji, fajna muzyka i zabawy dla dzieci - i o to chodzi!

Chcesz dodać komentarz do artykułu? Zaloguj się lub zarejestruj swoje konto na portalu.