Konsultanci biur obsługi klienta znaleźli się obecnie na linii ognia, a opinia o firmie kreowana jest najczęściej na podstawie kontaktów z owym biurem właśnie. Jeśli i Ty funkcjonujesz na silnie konkurencyjnym rynku, CRM jest właśnie dla Ciebie.
CRM dla wszystkich
Informatyczny system zarządzania relacjami z klientami dedykowany jest zdecydowanie wszystkim przedsiębiorstwom. Każde przedsiębiorstwo jest przecież dla klientów. Każde utrzymuje jakieś relacje. Poza tym na przestrzeni czasu, w jakim już funkcjonuje Twoja firma, zbudowana została zapewne baza klientów. Klucz w tym, by dobrze nią zarządzać.
Ułatwienie czy podstawa funkcjonowania?
System CRM sprosta zarówno roli pomocnika, jak i fundamentu. Dotychczas systemem tym interesowały się jedynie duże przedsiębiorstwa. Obecnie CRM zyskuje na popularności także wśród mniejszych firm, a nawet jednostek budżetowych. To system wsparcia lub kręgosłup organizacji. Wybór należy do Ciebie, jaką nadasz mu rangę.
Pokonaj konkurencję wdrażając CRM
Bo CRM to nic innego jak zarządzanie relacjami z klientami. A o zdobycie i utrzymanie wartościowych relacji właśnie walczysz. System CRM to nowoczesne rozwiązanie informatyczne, pozwalające budować silną pozycję firmy dzięki pozytywnym relacjom z kontrahentami. Co konkretnie dostajesz dzięki CRM? Między innymi:
- możliwość dysponowania aktualną i wyczerpującą bazą wiedzy biznesowej na temat klientów,
- dostęp do potrzebnych informacji zawsze i wszędzie, dzięki pracy w trybie online,
- możliwość gromadzenia danych dotyczących potrzeb klientów, ich preferencji i zapytań,
- usystematyzowanie i standaryzację procesów realizowanych w firmie,
- narzędzie personalizowania ofert,
- szybkość obsługi klienta (np. zarządzanie zapytaniami ofertowymi, konfrontacja stanów magazynowych, optymalizacja ruchu konsultantów w terenie),
- skuteczność i szybkość komunikacji (seryjna korespondencja e-mail),
- kompleksowość obsługi klienta, zarówno przed, w trakcie, jak i po realizacji zamówienia.
Czy CRM jest na pewno dla mnie?
Oczywiście! A zwłaszcza, jeśli:
- Twoja firma posiada sieć oddziałów lub dysponuje pracownikami realizującymi zadania w terenie. CRM pozwala zcentralizować rozproszone zadania, przydziela działania, pomaga w tworzeniu harmonogramów. Koordynacja i kontrola zyskują zupełnie nowy, lepszy wymiar.
- Twoja firma rozwija się. Niezbędne staje się rozszerzenie bazy klientów, optymalizacja działań, przeprowadzenie skutecznej kampanii marketingowej. CRM umożliwia każdy z tych procesów, niezależnie czy przedsiębiorstwo dopiero wchodzi na rynek, czy ma już na nim ugruntowaną pozycję.
- Twoja firma szczególnie ceni wartościowe i trwałe relacje z klientami. A kompleksowość obsługi to jej priorytet. Wdrożenie systemu CRM usprawni proces obsługi klientów. I o to właśnie chodzi!
Bądź niepokonany w obsłudze klienta - wejdź na http://www.chromecrm.com/crm/ i sprawdź, jak to zrobić!
[artykuł partnerski]