O sukcesie decydują różne czynniki – m.in. jakość produktu lub usługi, lokalizacja czy dobór narzędzi promocyjnych. Przede wszystkim warto pamiętać, że wyróżniamy reklamę internetową oraz tradycyjną. Przyjrzyjmy się ich różnicom.
Kluczem do sukcesu jest dobór najlepszych narzędzi marketingowych. Pozwoli to wypracować korzyści takie jak świadomość marki, wysoka efektywność i sprzedaż.
Reklama tradycyjna – ramka reklamowa, roll up i inne produkty
Reklama tradycyjna była filarem w marketingu przez długie lata. Jest to sposób promowania za pomocą klasycznych mediów – jak gazety, czasopisma, telewizja, radio, billboardy i plakaty. Do sprawdzonych produktów reklamowych należą m.in. roll up, ramka reklamowa czy potykacze. Nadal jest przydatna w kreowaniu wizerunku marki i umacniania jej pozycji.
Reklama internetowa – zalety
Od kilku lat na znaczeniu zyskuje też reklama internetowa – must have w dzisiejszym biznesie. Opiera się na nowoczesnych strategiach marketingowych. Zastosowanie wielu form reklamy pozwala na dotarcie do dużej grupy odbiorców, dokładne targetowanie oraz trafienie w potrzeby klienta.
Popularne formy reklamy internetowej to m.in. marketing w wyszukiwarkach internetowych i mediach społecznościowych, display (wideo, animacje, obrazki, banery), a także e-mail marketing oraz działania z zakresu SEO.
Porównanie reklamy tradycyjnej i internetowej
Zasięg. Reklama tradycyjna, takie jak telewizyjna, radiowa czy prasowa może dotrzeć do szerokiego audytorium. Jednak zasięg ten jest ograniczony do odbiorców korzystających z danego medium. Reklama internetowa ma potencjał dotarcia do ogromnej liczby osób na całym świecie, ponieważ jest dostępna dla każdego z dostępem do Internetu. Jednak tradycyjna ramka reklamowa ma odpowiedni zasięg np. na różnych wydarzeniach.
Targetowanie. Reklama tradycyjna ma ograniczone możliwości targetowania. Można wybrać media, które przyciągają określony segment rynku, ale nie jest to tak precyzyjne jak w przypadku reklamy internetowej. Reklama internetowa oferuje zaawansowane narzędzia targetowania, które pozwalają na dotarcie do określonej grupy odbiorców.
Pomiar wyników. Reklama tradycyjna może być trudna do zmierzenia w kwestii efektywności. Trudno jest precyzyjnie określić, jakie działania były wynikiem konkretnej reklamy. Reklama internetowa oferuje bardziej zaawansowane narzędzia analityczne, które umożliwiają dokładne śledzenie i pomiar wyników kampanii, takich jak liczba wyświetleń, kliknięć, konwersji itp.
Reklama hybrydowa
Warto opracować najlepszą strategię reklamową dla swojego biznesu, korzystając z różnych możliwości. Można łączyć reklamę tradycyjną z internetową – zainwestować w takie produkty jak ramka reklamowa i potykacze, ale także w rozwój social mediów firmy czy pozycjonowanie stron.
[artykuł partnerski]