Kliknij przycisk i otwórz MENU >>

1. Czy potrzebujesz sklepu internetowego?

sklep internetowy

Sklep internetowy to nie tylko wizerunek firmy, ale przede wszystkim narzędzie automatyzujące i ułatwiające sprzedaż. Jeśli dopiero zaczynasz i masz wątpliwości zastanów się czy to, co zamierzasz oferować, wymaga takiego właśnie oprogramowania.

Być może wystarczy Ci wyłącznie profesjonalna strona internetowa lub nawet profil na Facebooku lub Instagramie gdzie zaprezentujesz swoje usługi lub produkty.

Za pośrednictwem serwisów społecznościowych Facebook i Instagram oraz w zależności od charakteru produktu czy usługi poprzez platformy takie jak Allegro, Ebay, Etsy.com możesz od razu zacząć sprzedawać.

Dlatego jeśli nie masz pewności, warto wstępnie zweryfikować zainteresowanie swoim produktem lub usługą.

2. Tak! -  chcę sklep internetowy

Najpierw wnętrze później wygląd …

Zastanów się czy poza samą prezentacją produktów i możliwością sprzedaży online, niezbędne będą dodatkowe funkcje dla sklepu  - np. konieczność jego integracji z zewnętrznymi źródłami.

Stan magazynowy Twojego sklepu musi być aktualny, a wysyłka sprawna.  Może być to niemożliwe gdy sprzedajemy kilkoma kanałami: prowadząc dodatkowo sprzedaż w sklepie stacjonarnym lub na zewnętrznych platformach lub serwisach.

Najbardziej popularne i niezbędne funkcje i opcje których będziesz potrzebować

  • Integracja z programem magazynowym
  • Integracja z systemami Allegro Ebay ..
  • Integracja z firmami kurierskimi
  • Integracja z systemami płatności online
  • Integracja z systemami ratalnymi
  • wersje językowe i ceny w walutach dla handlujących poza krajem

Jeśli używasz już jakiegoś programu magazynowo księgowego najpierw rozpatruj takie sklepy, dla których istnieją już gotowe integracje – zaoszczędzisz dzięki temu dużo czasu, własnej pracy i niepotrzebnych dość wysokich dodatkowych kosztów.

Sklep na abonament czy indywidualny?

sklepy img

Po wyborze oprogramowania możesz skorzystać z gotowej platformy lub wybrać firmę która zaprojektuje i wdroży sklep dla Ciebie.

W przypadku wyboru platformy abonamentowej oferującej gotowe sklepy sprawdź:

  • Zakres funkcji i możliwości przy wybranym planie abonamentowym
  • Dostępne integracje z zewnętrznymi źródłami (program magazynowy, płatności online itd.)
  • Jakie koszty są związane z rocznym utrzymaniem całości
  • Dostępną pomoc i wsparcia w zakresie obsługi sklepu

Ważne! – w przypadku rozwiązania systemowego, którym jest sklep na abonament najczęściej nie ma możliwości integracji poza tymi które oferuje operator i personalizacji wyglądu która sprowadzi się wyłącznie do wyboru gotowego układu oraz podmiany logo i grafik.

Gdy zdecydujesz się na indywidualne wdrożenie przez firmę, warto zapoznać się wtedy z realizacjami oraz opiniami o potencjalnym wykonawcy. Firma powinna posiadać przede wszystkim doświadczenie, by wdrożyć dla Ciebie sklep internetowy w/g wymagań technicznych oraz estetycznych.

Ile "kosztuje" sklep internetowy?

W zależności od potrzeb i wymagań musimy liczyć się z następującymi kosztami:

  • w przypadku indywidualnego graficznie sklepu wdrażanego przez firmę jednorazowy koszt od kilku do kilkunastu tys zł

lub

kosztem abonamentowym gdy dzierżawimy oprogramowanie  i są to koszty stałe zaczynające się nawet od kilkudziesięciu złotych miesięcznie

  • reklama w wyszukiwarkach i mediach społecznościowych ... budżet od kilkuset złotych miesięcznie
  • Utrzymania (Serwer domena Certyfikaty SSL) koszt od 300 do 1000 zł rocznie (nie dotyczy rozwiązań dla sklepów na abonament)
  • Prowizja za płatności online w zależności od operatora to ok 1% wartości od transakcji

Prawne wymogi działania sklepu internetowego

Poza kwestiami formalnymi związanymi z rejestracją działalności gospodarczej lub rozszerzeniem już istniejącej firmy, każdy sklep internetowy musi posiadać:

- Regulamin sklepu

Czyli zbiór szczegółowych informacji określających zasady i warunki sprzedaży.  Powinny w jego treści znaleźć się między innymi informacje o dostępnych systemach płatności i metodach dostawy, możliwości i procedurze zwrotów, postępowaniu reklamacyjnym, a także o ogólnych obowiązkach i prawach przysługujących zarówno sprzedawcy jak i klientowi zgodnie z obowiązującym prawem.

- Polityka prywatności

To kwestie złożone i warto by pomógł przed publikacją w ich redakcji doświadczony prawnik.

Prowadzanie sklepu wiąże się z przetwarzaniem danych osobowych klientów. Dane te są niezbędne np do wysyłania zamówionych produktów czy rozpatrywania reklamacji. W związku z tym każdy sklep musi poinformować klienta o gromadzeniu tego typu informacji i uzyskać do tego jego zgodę. Dane powinny być chronione i nie można wykorzystywać ich do innego celu niż związanego z obsługą zamówień klientów.

drzewiecki

Autor artykułu: Zbigniew Drzewiecki

  • Virtualnetia.com 
  • ul. Wełniany Rynek 12, 66-400 Gorzów Wielkopolski, lubuskie
  • +48 95 7388 777
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • www.virtualnetia.com

[reklama]

Spodobał Ci się artykuł? Daj lajka i udostępnij dalej. Dziękujemy :)

Chcesz dodać komentarz do artykułu? Zaloguj się lub zarejestruj swoje konto na portalu.