Kliknij przycisk i otwórz MENU >>
Pozycjonowanie

Wymóg obecności w internecie dotyczy już każdej firmy. Również w tych branżach, które z działaniem w sieci nie mają kompletnie nic wspólnego. Zasięg działalności też jest tu bez większego znaczenia. Wyszukiwarka Google pomaga konsumentom w podejmowaniu ponad 90% decyzji zakupowych – również tych dokonywanych stacjonarnie. Przystępując do pozycjonowania lokalnej firmy trzeba pamiętać o kilku fundamentalnych sprawach, co wytłumaczą eksperci z agencji AFTERWEB.

Nie ma sensu pchać się tam, gdzie o internetowego klienta biją się krajowi albo światowi potentaci

Klucz do sukcesu lokalnego biznesu tkwi w umiejętnym doborze fraz do pozycjonowania w Google. Nie wszystkie mają równie duży potencjał transakcyjny, ale też nie wszędzie mała firma da radę się przebić. Próba przebicia się do TOP 3 na krótkie zapytania ogólne, dotyczące na przykład kategorii produktów, jest pozbawiona ekonomicznego sensu. I to z kilku powodów:

  • na stronę mogą wchodzić osoby z dalekich regionów kraju, co uniemożliwi im skorzystanie z oferty
  • użytkownicy wprowadzeni w błąd (nawet nieświadomie) nie zostawią pochlebnych opinii
  • na oczywistych frazach kluczowych koncentrują się korporacje ze znacznie większym budżetem na marketing

Skoro biznes funkcjonuje na określonym obszarze, pozycjonowanie lokalnych firm musi koncentrować się na frazach związanych z danym regionem. Miastem, ościennymi miejscowościami, ale także dzielnicami czy ulicami. Szczegóły uzależnione są od tego, w jaki sposób miejscowi konsumenci wyszukują potrzebnych w danej chwili towarów i usług.

Aby pozycjonowanie lokalnej firmy było opłacalne, trzeba skupić się na faktycznej grupie docelowej

Pozycjonowanie

Działania związane z optymalizacją treści powinny zatem uwzględniać częste występowanie odpowiednich nazw. Dzięki temu algorytmy wyszukiwarki Google będą w stanie połączyć całą witrynę www lokalnej firmy z danym regionem. Warto zatem podkreślać miejscową przynależność swojej marki. Przygotowanie odpowiedniej zawartości, w połączeniu z poprawą aspektów technicznych funkcjonowania strony oraz pozyskiwaniem wartościowych linków, pomoże w skutecznej promocji.

Wyszukiwarka wyświetla swoje wyniki na kilka różnych sposobów. Klasyczne, opatrzone krótkim opisem linki pojawiają się w Google najczęściej. Jednak to pinezki na mapach zapewniają potencjalnym klientom najwięcej informacji, których szukają i potrzebują. Pomagają zlokalizować najbliższy punkt lub sklep, wytyczyć do niego optymalną trasę czy zapoznać się z opiniami innych użytkowników. W niektórych branżach wyszukiwarka pozwala również na złożenie zamówienia czy dokonanie rezerwacji. Warto zatem korzystać ze wszystkich funkcji, jakie pojawiają się w Google Moja Firma. Usługa systematycznie jest rozbudowywana, na dodatek nieoceniona w pozycjonowaniu lokalnych przedsiębiorstw.

[materiał partnera]

Spodobał Ci się artykuł? Daj lajka i udostępnij dalej. Dziękujemy :)

Chcesz dodać komentarz do artykułu? Zaloguj się lub zarejestruj swoje konto na portalu.