Zakład Ubezpieczeń Społecznych wprowadził możliwość telefonicznej rezerwacji wizyt. Do tej pory, można było umówić wizytę w urzędzie jedynie elektronicznie przez PUE ZUS. Teraz może to zrobić każdy, nawet jeśli nie posiada swojego profilu na Portalu Usług Elektronicznych.
- Jeśli klient chce umówić swoją wizytę np. w inspektoracie w Słubicach, należ zadzwonić do oddziału ZUS w Gorzowie Wlkp., któremu ta placówka podlega – przekazała naszej redakcja Agata Muchowska, rzecznik prasowy ZUS. Ten numer to 95 739 54 49.
Podczas rozmowy należy podać imię, nazwisko, PESEL lub serię i numer dokumentu tożsamości oraz numer telefonu komórkowego. Trzeba także określić placówkę (np. Słubice), w której ma się odbyć wizyta, sprawę, jaką chce się omówić oraz wskazać dzień i godzinę wizyty. Na podany podczas rozmowy numer telefonu przyjdzie wiadomość SMS z terminem oraz numerem rezerwacji wizyty. Zawiera on 10 cyfr, które należy wpisać na ekranie urządzenia do wydawania numerków w placówce ZUS.
Jeśli klient nie ma jeszcze konta na PUE, na wizytę może umówić się najwcześniej 6 dni przed jej terminem.
Jak tłumaczy A. Muchowska, nowe rozwiązanie ma zwiększyć bezpieczeństwo i komfort klientów w sytuacji epidemicznej.
Należy pamiętać, że wizyty w ZUS odbywają się przy przestrzeganiu zasad reżimu sanitarnego (zachowanie bezpiecznego odstępu od innych osób, zakryte maseczką lub przyłbicą usta i nos, dezynfekcja rąk przed wejściem na salę).
Rzecznika przypomina jednocześnie, że z ekspertem ZUS można także porozmawiać on-line. Nie trzeba wtedy wychodzić z domu. Wystarczy umówić się na e-wizytę.