Tym zdjęciem R. Tomczak awansował do finału
Wyzwanie #czasnawzrok #bezograniczen jest jednym z elementów ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Czas na wzrok 40+”, skierowanej do osób po czterdziestce zmagających się z problemami wzroku. Ma zachęcać ich do regularnych badań i propagować wiedzę o prezbiopii, która objawia się trudnościami z widzeniem z bliska, szczególnie przy słabym oświetleniu.
Ale w akcji nie chodzi tylko o zdrowie. Również o to, żeby po przekroczeniu symbolicznej „czterdziestki” cieszyć się życiem, nie rezygnować ze swoich pasji i marzeń. Właśnie o tym opowiada finałowy film Roberta Tomczaka ze Słubic.
- Wyzwanie #czasnawzrok #bezograniczen spadło mi niemal z nieba. Mniej więcej miesiąc temu uzmysłowiłem sobie, że zaczyna mi się rozmazywać obraz – opowiada R. Tomczak. Postanowił więc podjąć wyzwanie kampanii „Czas na wzrok 40+”.
Przyznaje, że skusiła go perspektywa wygrania okularów progresywnych. Tę nagrodę już zdobył (dla siebie i dla rodziny), bo przeszedł eliminacje, w których chodziło o przesłanie ciekawego zdjęcia nawiązującego do tematu kampanii. Razem z dwójką innych osób dostał się do ścisłego finału, w którym walczy o 5 tys. zł. Na co chciałby przeznaczyć wygraną?
- Warto czasem po prostu pomyśleć o sobie oraz swoich potrzebach. Moje hobby to tenis stołowy i prace w ogrodzie, jednak największą miłością i pasją jest rodzina. Chciałbym wyjechać z żoną i dziećmi na fajny, aktywny rowerowy wypoczynek w góry, więc ewentualną nagrodę przeznaczyłbym właśnie na ten cel – mówi R. Tomczak.
Finałowe filmy można obejrzeć na stronie czasnawzrok.pl/wyzwanie.
Głosowanie trwa do 14 maja, do godziny 23:59. Swój głos może oddać każdy, kto ma konto na Facebooku. Wystarczy dać „lajka” pod odpowiednim oknem z filmem.