Prace przy układaniu linii światłowodowych
W ciągu trzech lat zostaną zrealizowane inwestycje, które oznaczają duże zmiany w funkcjonowaniu systemu wodno-ściekowego oraz informacyjnego, będącego w zakresie działań realizowanych przez Zakład Usług Wodno-Ściekowych w Słubicach. Najważniejszym i największym zadaniem będzie renowacja sieci kanalizacyjnej i wodociągowej, która obejmie ponad 21 kilometrów sieci kanalizacyjnej i 9 kilometrów wodociągów. Prace rozpoczną się w drugiej połowie 2017 roku i swoim zasięgiem obejmą 45 ulic w mieście. W czasie ich trwania większość robót będzie prowadzona metodą bezwykopową, by nie ograniczać ruchu miejskiego. W kolejnym roku zostanie zmodernizowana i zautomatyzowana oczyszczalnia ścieków.
Inwestycja, realizowana przez Zakład Usług Wodno-Ściekowych w Słubicach, ma na celu zapewnienie ciągłości i bezpieczeństwa dostaw wody dla mieszkańców gminy. Od kilku lat Zakład Usług Wodno-Ściekowych w Słubicach dąży do pełnej automatyzacji wszystkich procesów związanych z produkcją i dostawą wody, a także bezpośredniego monitoringu, wizualizacji i zdalnego sterowania wszystkimi obiektami należącymi do spółki. Dzięki temu reagowanie na wszelkie awarie i sytuacje będzie łatwiejsze i szybsze, a przede wszystkim będzie ich mniej.
Budowa magistrali wodociągowej
W ramach tego zadania na początku maja rozpoczęła się budowa nowej magistrali wodociągowej łączącej SUW (stację uzdatniania wody) ze zbiornikami wody uzdatnionej dla Słubic. Równolegle rozpoczęły się prace związane z budową linii światłowodowych łączących ujęcia wód podziemnych z SUW. Ich zastosowanie umożliwi zintegrowanie całego systemu sterowania i monitoringu pracy poszczególnych urządzeń. Modernizowany jest system automatyki, sterowania i wizualizacji, zamontowane zostaną również nowe przyłącza elektryczne. Poprawa jakości działania automatyki i funkcjonalności w nadzorze nad pracą urządzeń systemu produkcji wody będzie oznaczała zapewnienie mieszkańcom ciągłości dostaw wody najwyższej jakości.
Zakład Usług Wodno-Ściekowych przygotowuje się również do wdrożenia inteligentnego systemu zarządzania całą siecią. Mieszkańcy niedługo będą mogli korzystać z e-serwisów, w tym komunikacji on-line, platformy e-usług i e-faktur, a także korzystać z powiadomień SMS o ewentualnych utrudnieniach i przewidywanych czasach usuwania awarii. Spółka będzie dysponowała również systemem informacji przestrzennej GIS oraz specjalistycznymi pojazdami. Inwestycja potrwa do czerwca 2020 roku.
[ogłoszenie]