Kliknij przycisk i otwórz MENU >>
Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT: Porady dla osób ćwiczących dla zdrowia, rzadziej lub mniej intensywnie trenując

Porady dla osób ćwiczących dla zdrowia, rzadziej lub mniej intensywnie trenując 2020/04/28 21:14 #35522

  • Piotr Kiedrowicz
  • Piotr Kiedrowicz Avatar Autor
  • Wylogowany
  • Początkujący
  • Początkujący
  • Słubicka Akademia Biegowa
  • Posty: 3
  • Otrzymane podziękowania: 0
Jak pisałem w poprzednim poście, nacieszmy się teraz świeżym powietrzem, nieograniczonym ruchem. Aby nasze mięśnie i ścięgna mogły bez urazów wejść w systematyczny trening, ćwiczmy co drugi dzień lub po dwóch dniach treningu trzeci wolny.

Osoby początkujące, trenujące mało i niesystematycznie oraz grupki rodzinne z takimi osobami

Proponuję dwa rodzaje marszobiegów. Można je robić na zamianę. Ilość – proporcje biegu do marszu to indywidualna sprawa, ale proponuję nie sprawdzać teraz „ile ubiegnę”. Ważniejsze od intensywności jest, by wasz pobyt na świeżym powietrzu był dłuższy. To lepsze dla zdrowia, a ponadto wiele osób zechce zgubić jakieś kalorie, to właśnie spokojny trening tlenowy w tym najbardziej pomoże.

Marszobieg 1

Zaczynamy od kilku minut marszu, potem zrobić kilka minut ogólnej gimnastyki i później 30-40 minut pokonujcie marszobiegiem parkowymi lub leśnymi ścieżkami. Las ma tę przewagę, że nie obowiązują nas maseczki. Pooddychamy więc pełna piersią.

Marszobieg 2

Robimy 20-25 minut marszobiegu, zatrzymujemy się na porządną, kilkunastominutową gimnastykę całego ciała, a później druga porcja 20-25 minut marszobiegu.

Osoby trochę biegające, ale miały przerwę wynikającą z zakazów

Robimy sobie na zmianę dwa rodzaje treningów. Polecam, aby jednym z treningów był marszobieg. Oczywiście w przypadku osób biegających, to bieg będzie tu przeważał. Jednak niech to będzie forma marszobiegu, obszernego czasowo jak wyżej.

Drugi trening niech będzie waszym zwyczajowym treningiem biegowym. Róbcie tylko tak, by stopniowo dojść do dystansu jaki biegaliście wcześniej. Nie wcześniej niż na koniec pierwszego tygodnia aktywności.

Uwaga wszyscy ćwiczący! Te formy biegowe jak najbardziej można uzupełniać, przeplatać rowerowymi wycieczkami.
Słubicka Akademia Biegowa

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Piotr Kiedrowicz.
  • Strona:
  • 1