zombiefaszysta: wysłaliśmy zapytanie do rzecznik prasowej UM Beaty Bieleckiej z prośbą o wyjaśnienie sprawy i linkiem do tego wątku. Czekamy na odpowiedź.
---
AKTUALIZACJA: otrzymaliśmy odpowiedź od pani rzecznik. Poniżej treść.
Z systemu ePUAP urząd oczywiście korzysta, ale od sierpnia mieliśmy z nim niestety problem. Kłopoty z funkcjonowaniem systemu zaczęły się w sierpniu kiedy Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji rozbudowało system tworząc ePUAP II. Bezbłędnie działał w przypadku instytucji zewnętrznych, natomiast kulał w przypadku osób fizycznych. Cztery tygodnie temu mieszkaniec Słubic, który próbował skontaktować się z nami za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej, zasygnalizował nam ten problem, bo wyskakiwał mu komunikat o błędzie. Natychmiast zgłosiliśmy to zarówno ministerstwu, jak też zewnętrznej firmie - dostawcy obiegu korespondencyjnego. Po miesiącu dopiero dostaliśmy odpowiedź z ministerstwa, że zgłoszenie przyjęto do realizacji. W międzyczasie ta zewnętrzna firma próbowała sama zdiagnozować problem, ale to się nie udało. 12 października otrzymaliśmy kolejną wiadomość z ministerstwa, że nadal pracuje ono nad rozwiązaniem problemu. Obecnie system nie pokazuje błędów i mamy nadzieję, że będzie funkcjonował prawidłowo.