Huragan Ksawery wyrządził wiele szkód, przez co ucierpiało wiele domostw w naszym regionie. W takich momentach jak nigdy przydaje się ubezpieczenie swojej nieruchomości. Od samego rana przychodzą klienci zgłosić szkodę, a infolinie i strony www są przeciążone od ilości zapytań. Większość osób zgłosi szkodę zalania, czy zniszczenia przez powalone drzewo. Niewiele osób jednak wie, że poza standardowymi świadczeniami możemy skorzystać z kilku ciekawych usług assistance.
Warunkiem uzyskania pomocy assistance jest wystąpienie szkody w związku z np. awarią instalacji, przepięcia, czy zdarzenia losowego. I takie sytuacje wczoraj miały miejsce.
Usługi, które wymienię dalej proponuje PZU( w konkretnych wariantach ubezpieczeń) i mogą one różnić się w innych Towarzystwach Ubezpieczeniowych.
Sprawdźmy więc, jakie usługi proponuje ubezpieczyciel w ramach odpowiednio skonstruowanego ubezpieczenia PZU DOM.
1.Pomoc specjalisty m.in. dekarz, szklarz, elektryk
Z takiej pomocy można skorzystać, gdy w skutek zdarzenia losowego miejsce ubezpieczenia zostało uszkodzone, lub zniszczone.
PZU pokrywa koszty 4 interwencji w okresie ubezpieczenia, do kwoty 500 zł na każdą interwencję.
2. Pobyt w hotelu
Jest to możliwe, gdy miejsce ubezpieczenia po np. huraganie takim jak wczoraj nie nadaje się do zamieszkania. Z pobytu w hotelu można skorzystać do 5 dób hotelowych, oraz do kwoty 300zł za dobę hotelową.
3.pobyt w mieszkaniu zastępczym.
Jeżeli stwierdzi się, że pobyt w uszkodzonym miejscu ubezpieczenia(mieszkanie/dom) jest niemożliwe, a jego odbudowa potrwa dłużej niż 5 dni, to ubezpieczonemu przysługuje pobyt w mieszkaniu zastępczym. PZU pokryje koszty wynajmu mieszkania przez 6 miesięcy do kwoty 2500 zł miesięcznie.
4. Transportu do hotelu/mieszkania zastępczego.
W sytuacji gdy zniszony lokal nie nadaje się do zamieszkania.
5. Posprzątania miejsca ubezpieczenia po wypadku.
i zabezpieczenia go przed dalszymi zniszczeniami. Limit tej usługi to 2 000 zł.
6. Transportu i wniesienia materiałów budowlanych, lub wykończeniowych.
Koszt tego transportu nie może być wyższy niż 1500 zł.
7. Usuwanie szkodników, gniazd os i szerszeni.
Firma pokryje koszt usuwania tych stworzeń maksymalnie do kwoty 500 zł.
8.Porada specjalisty odnośnie zabezpieczeń antywłamaniowych. 9. Nabycie produktów spożywczych.
Przez brak prądu produkty, które mrozimy mogą ulec uszkodzeniu i będą niezdatne do spożycia. Towarzystwo zwróci koszt nabycia produktów spożywczych do kwoty 500 zł.
10. Uprzątnięcie miejsca ubezpieczenia po zaistnieniu szkody.
Koszty uprzątnięcia nie mogą przewyższyć jednak 5% sumy ubezpieczenia.
Dodatkowymi usługami assisatnce mogą być usługi w zakresie opieki medycznej.
11. Wizyta lekarza u ubezpieczonego w miejscu jego zamieszkania, lub transport i wizyta ubezpieczonego w placówce medycznej.
Jeśli Ubezpieczony w trakcie posiadania polisy nagle zachoruje, lub ulegnie nieszczęśliwemu wypadkowi, to może skorzystać z pomocy lekarza, ale też pomocy pielęgniarki, opieki nad niesamodzielnymi dziećmi, zwierzętami domowymi, może otrzymać.
Szczegółowe informacje dotyczące wyknania usług znajdują się w Ogólnych Warunkach Ubezpieczeń.
Koszt tych usług to 41 zł rocznie( oczywiście trzeba pamiętać o podstawie za ubezpieczenie samej nieruchomości), przy czym trzeba pamiętać, o zniżkach jakie doradca może zastosować.
Sprawdźcie swoje polisy, zadzwońcie do swoich doradców ubezpieczeniowych i dopytajcie, z jakich usług możecie skorzystać w ramach waszego ubezpieczenia?
Mam nadzieję, że wpis okaże się przydatny, a gdyby ktoś chciał sprawdzić ofertę ubezpieczenia mieszkania, domu czy innej nieruchomości to zapraszam do kontaktu