![magda roboty](/images/2018/aktualnosci/magda_roboty.jpg)
Programowanie jest pasją nauczycielki informatyki z Rzepina Magdaleny Rycerz. I z nie mniejszą pasją zaszczepia je ona swoim uczniom. Przez cały miniony rok szkolny, wraz ze swoimi podopiecznymi z ówczesnej 6 klasy, organizowała dodatkowe lekcje informatyki dla uczniów klas 1-3. Podczas zajęć wykorzystywała ozoboty – roboty edukacyjne, które służą do nauki programowania. I właśnie tymi doświadczeniami podzieliła się w ramach konkursu, który zorganizował Ośrodek Rozwoju Edukacji.
Do udziału w nim namówiła ją dyrektorka szkoły Ewa Winiarczyk. M. Rycerz opisała swój projekt edukacyjny, dołączyła opisy działań, zdjęcia… i wygrała. A dokładniej, została jedną z 7 laureatek, ponieważ jury zdecydowało o przyznaniu 7 równorzędnych nagród rzeczowych.
Jak jury oceniło przesłane prace, w tym tę przygotowaną przez nauczycielką z Rzepina? „Zrealizowane przez nauczycieli projekty cechują się nowatorskim podejściem do nauki programowania i wykorzystywania programowania w nauczaniu, zgodnością z wytycznymi zawartymi w podstawie programowej. Służą refleksji, rozwijaniu kompetencji kluczowych i naturalnej ciekawości uczniów oraz skłaniają ich do aktywności i samodzielnych poszukiwań teoretycznych oraz praktycznych” – napisali organizatorzy w podsumowaniu konkursu.
![roboty przedszkole](/images/2018/aktualnosci/roboty_przedszkole.jpg)
Nagrody, czyli roboty edukacyjne, bardzo ucieszyły nie tylko laureatkę, ale również uczniów. Ozoboty już skradły ich serca. Jak przyznaje M. Rycerz, wykorzystuje je na zajęciach od zerówki po liceum. A teraz będzie ich miała do dyspozycji jeszcze więcej. Choć przyznaje, że udział w konkursie wymagał sporo „papierkowej” pracy, którą szykowała w czasie wakacji, ale było warto. A z wygranej cieszyła się jak dziecko.
- To najlepsze podziękowanie za miniony rok pracy. Nie spodziewałam się, że wygram, zostałam miło zaskoczona, to spore wyróżnienie – powiedziała M. Rycerz w rozmowie z naszą redakcją.
Dużą satysfakcję sprawia jej to, jak widzi, że dzieci „zarażają się” od niej pasją do programowania. - Lubię swoją pracę. Zawsze, kiedy przychodzę do klasy z robotami, to dzieci się cieszą. Bardzo chętnie same kodują, rozwijają się, poznają nowe rzeczy. Zwłaszcza po młodszych widać, że wzbudza to bardzo wiele emocji – opowiada M. Rycerz. I dodaje, że dzięki temu uczniowie uczą się logicznego myślenia, planowania, a wykonywanie zadań sprawia im wiele satysfakcji.
A przed uczniami z Rzepina jeszcze wiele ciekawych lekcji informatyki w towarzystwie robotów. Życzymy samych udanych wrażeń.