Umowa na sfinansowanie zakupu karetki podpisana (fot. UM Słubice)
12 września burmistrz Słubic Tomasz Ciszewicz i prezes słubickiej lecznicy Małgorzata Krasowska-Marczyk podpisali umowę, zgodnie z którą gmina przeznaczy 350 tys. zł na zakup nowej karetki. Co ważne, ma ona służyć wyłącznie potrzebom mieszkańców gminy Słubice.
– To dla nas ogromna pomoc. Tabor szpitala jest już mocno zużyty i bez wsparcia samorządu nie bylibyśmy w stanie sprostać obowiązującym dziś wymogom – mówi M. Krasowska-Marczyk.
Z kolei wyjaśnia Małgorzata Żukrowska, koordynatorka ratownictwa medycznego w słubickiej lecznicy, wyjasnia, że dzięki aż tak dużej pomocy finansowej będzie możliwy zakup karetki ze sprzętem medycznym najwyższej jakości.
Znajdzie się w niej nowoczesny defibrylator o wadze 8 kg - obecnie używany przez ratowników waży aż 20 kg. Jeśli muszą zabrać ze sobą większą ilość sprzętu, to konieczność noszenia go spowalnia akcję ratunkową. Drugim bardzo potrzebnym sprzętem będzie krzesło na gąsienicach, które ułatwia transport chorego z wyższych pięter budynków.
Podczas spotkania burmistrz T. Ciszewicz dziękował radnym, że przychylili się do prośby o dofinansowanie zakupu karetki. - Bezpieczeństwo naszych mieszkańców jest najważniejsze – podkreślał burmistrz. I zaznaczył, że to nie pierwsza tego typu akcji, bo gmina już od wielu lat pomaga powiatowemu szpitalowi dofinansowując różne zakupy.
Damy znać, gdy nowy pojazd zostanie już zakupiony i zacznie służyć mieszkańcom.