Kliknij przycisk i otwórz MENU >>
Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT:

Tramwaj w Słubicach 2011/10/04 15:50 #10470

  • hazet
  • hazet Avatar Autor
  • Wylogowany
  • New Member
  • New Member
  • Posty: 10
  • Otrzymane podziękowania: 0
Wkurza mnie to że za wszelką cenę próbuje się wydrzeć jakieś tam unijne pieniądze na beznadziejny projekt. Unia chętnie daje pieniądze na to co jest czy też będzie przydatne ich założycielom (najlepiej jak wtopimy kasę w coś co nie psuje ich interesów a może kiedyś się przyda) Przecież nasze miasto nie ma nawet złamanego grosza na pokrycie reszty projektu, pomijając już jego przydatność.. Gdyby już... to bardziej sensownym rozwiązaniem byłby zakup autobusów z ekologicznym czyli elektrycznym napędem. Do tego projektu łatwiej można by przekonać Unię Europejską a także mieszkańców Słubic. Zamiast wykopków.... kilka przystanków. Nie znam kosztów projektu "tramwaj" ale podejrzewam że nasze dofinansowanie do tego byłoby wyższe niż zakup wspomnianych autobusów i zrobienia przystanków. W dzielnicy "nędzy i biedy" (myślę że wszyscy wiedzą co mam na myśli, a jak nie to dodam że to za Sportową w stronę Kunowic)jest przystanek autobusowy i ci biedni ludzie mają to za darmochę i to bez referendum! Jest tam nawet flaga unijna :)
Dlatego jeszcze raz pytam się po co nam to wszystko??? Trzeba dążyć do tego by z Unii Europejskiej płynęły pieniądze dla tworzenia nowych miejsc pracy a nie na jakieś tam zbędne projekty, bo za te irracjonalne pomysły kiedyś trzeba będzie zapłacić. Zapłacimy my wszyscy, a tory? Tory jak zwykle się zaasfaltuje.. przyjdzie walec i wyrówna..

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

O:Tramwaj w Słubicach 2011/10/04 16:32 #10471

  • Dan
  • Dan Avatar
  • Wylogowany
  • New Member
  • New Member
  • Posty: 2
  • Otrzymane podziękowania: 0
Całkowita racja :) tramwaj w Słubicach (przynajmniej na chwilę obecną) nie jest potrzebny. Najpierw trzeba wyjść z dołka finansowego a później można planować inwestycje w mieście.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

O:Tramwaj w Słubicach 2011/10/04 17:41 #10473

  • PanCogito
  • PanCogito Avatar
  • Wylogowany
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Posty: 32
  • Otrzymane podziękowania: 0
Fakt, z tym tramwajem to troche wykolejony pomysł.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

O:Tramwaj w Słubicach 2011/10/04 20:38 #10475

  • yju
  • yju Avatar
  • Wylogowany
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Posty: 43
  • Otrzymane podziękowania: 0
Koszt inwestycji to bagatela skromne 10,5 miliona euro. Trasa tramwaju po prostu powala... Autobus jeden to wystarczy, oby tylko w jakiś sensownych godzinach dowoził ludzi do pracy na strefę, kursował na grzybową, folwarczną i inne tego typu miejsca to jestem ZA. Mój głos na NIE już jest zarejestrowany w UM.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

O:Tramwaj w Słubicach 2011/10/04 23:49 #10477

  • ioiioiioi
  • ioiioiioi Avatar
  • Wylogowany
  • New Member
  • New Member
  • Posty: 2
  • Otrzymane podziękowania: 0
Pomysł niezły, ma ktoś łeb...Najpierw za unijne i gminne (czyli nasze) pieniądze zbudujemy trasę tramwajową aż do samego bazaru a później przy odrobinie sprytu i w/w wsparcia może odbudujemy Wieże Kleista.Co za tym idzie? Pieniążki moi drodzy.Fakt że jak zwykle te większe dla garstki najbardziej zainteresowanych (prezesi, kierownicy i ich zastępcy w liczbie bliżej nieokreślonej bo tacy się pojawią) .Oczywiście skorzystają też i inni np: bazarowicze, motorniczy i obsługa techniczna tejże linii. Taksówki i busy odejdą (odjadą) co prawda w odstawkę jednak to nic nie szkodzi bo przecież w większości to i tak emeryci i renciści, na chleb mają (niestety tylko na chleb). Zaś nasi sąsiedzi z chęcią skorzystają z takiej przejażdżki.Taka miejscowa atrakcja.Chłodne piwko, gorący szaszłyk,piękne widoki ze szczytu Kleistturn, sztanga lub dwie za pazuchą .Tylko jedno mnie trapi jak oni będą paliwo przewozić, może taki wagonik cysternę uda się doczepić.Podsumowanie.
Przed inwestycją:My dla WAS więc za wasze.
Po inwestycji: Jakie wasze? Wszystko Nasze...NASZE,bo gdyby nie MY...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

O:Tramwaj w Słubicach 2011/10/05 10:59 #10482

  • hazet
  • hazet Avatar Autor
  • Wylogowany
  • New Member
  • New Member
  • Posty: 10
  • Otrzymane podziękowania: 0
To jest lista argumentów które mają nas przekonać co do słuszności projektu.
Nie chcę być upierdliwy ale po przeczytaniu tych 11-tu punktów widać jak bardzo komuś zależy na przeforsowaniu tego projektu.


1. Autobus jest droższy od tramwaju.
Badanie opłacalności wprowadzenia tramwaju w tym regionie wykazało, że ten rodzaj komunikacji wygrywa, jeśli chodzi o koszty utrzymania. Koszty utrzymania linii autobusowej mogłyby sięgać, aż do 100.000 euro rocznie.

2. Tylko tramwaj będzie wspierany przez Unię Europejską, autobus natomiast w ogóle.
Do budowy linii tramwajowej jest możliwe wsparcie z UE w wysokości 85%. Na autobus nie ma ani grosza, ponieważ Unia może finansować tylko wybudowanie nowej infrastruktury.

3. Tylko jeśli teraz zostanie złożony wniosek o dotację do UE, pełne sfi-nansowanie tego projektu będzie możliwe .
Obie gminy powinny jak najszybciej przedstawić wniosek o dotację bezpośrednio do Komisji Europejskiej. W przeciwnym razie nie ma gwarancji, że przewidziane 85% środków zostanie faktycznie uzyskane. Ten poziom sfinansowania jest możliwy do 2013 roku. Następnie rozpoczyna się nowy okres finansowania, co oznacza mniejsze prawdopodobieństwo, że kraj związkowy Brandenburgia będzie mógł otrzymać wsparcie w tej wysokości. Dlatego już teraz powinniśmy przedsięwziąć wszelkie starania o tak wysokie dofinansowanie.

4. Tak dla autobusu! Ale tylko wtedy, gdy projekt tramwaju zostanie zatwierdzony.
Nic nie jest tak trwałe jak środek tymczasowy. Jeżeli ludzie przyzwyczają się do autobusu, zaniedbane zostaną przygotowania do wprowadzenia tramwaju. Wtedy maleją szanse na pełne dofinansowanie.

5. Im dłużej będzie jeździł autobus, tym większe będą wydatki obu miast.
Im szybciej zostanie stworzona linia tramwajowa, tym więcej pieniędzy zaoszczędzą oba miasta. Z roku na rok będzie zwiększał się deficyt, powodowany wykładaniem pieniędzy na autobus. Sytuacja ta dotyczyłaby zarówno Słubic jak i Frankfurtu. Dlatego decyzja o tramwaju powinna zostać podjęta jak najszybciej.

6. Tramwaj jako środek transportu komunikacji miejskiej jest bardziej efektywny.
Ponieważ tramwaj jest bardziej ekonomiczny niż autobus, zmniejsza się całkowity koszt transportu publicznego. Poprzez to będzie potrzeba mniej pieniędzy z budżetu, na finansowanie komunikacji miejskiej. Co oznacza możliwość inwestowania tych pieniędzy w inne obszary życia publicznego, jak : oświata, kultura czy zdrowie.

7. Unia Europejska finansuje część modernizacji dróg przy budowie linii tramwajowej.
W wypadku wprowadzenia tylko autobusu, sytuacja jest odwrotna. Całość musi finansować gmina. Na modernizacji infrastruktury skorzystaliby nie tylko słubiczanie, ale również mieszkańcy Frankfurtu, którzy regularnie przekraczają granicę.

8. Tramwaj ma przyszłość.
Wiele europejskich miast odkrywa na nowo i rozwija komunikację tramwajową, zdając sobie sprawę z tego, że jako środek transportu, będzie działał długo i pewnie. Szczególnie ważne powinno być to dla słubiczan, ponieważ na tę chwilę nie mają rozwiniętej komunikacji miejskiej w ogóle.

9. Tramwaj jest pozytywnym sygnałem dla gospodarki i turystyki.
Dotychczas pojawiały się już w wiadomościach zarówno w Polsce jaki i w Niemczech entuzjastyczne relacje na temat projektu budowy linii tramwajowej, między naszymi miastami. Wszyscy więc oczekują, że ostatecznie tę szansę wykorzystamy.

10. Słubice i Frankfurt nie powinny zaprzepaścić 180.000 euro wyłożonych na badania.
Koszty badania zostaną zwrócone obu miastom, w przypadku złożenia wniosku o dotację na tramwaj, ponieważ będą liczone jako koszty planowania. W przypadku nie złożenia wniosku o dofinansowanie oba miasta tracą te pieniądze.

11. Mniejszy hałas, zanieczyszczenie powietrza, oraz korki zarówno w Słubicach jak i we Frankfurcie.
Tramwaj jest najbardziej przyjaznym dla środowiska środkiem transportu. Więcej transportu publicznego, oznacza mniej samochodów na drogach, a tym samym mniej hałasu, zatoru i zanieczyszczeń powietrza. Jest też oczywiste, że autobus jest mniej przyjazny środowisku niż tramwaj.

Tu jest oryginał w formacie pdf. oderlinie.files.wordpress.com/2011/09/11...de_powodow_de_pl.pdf

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

O:Tramwaj w Słubicach 2011/10/05 12:11 #10483

  • yju
  • yju Avatar
  • Wylogowany
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Posty: 43
  • Otrzymane podziękowania: 0
Ja czegoś nie rozumiem, tramwaj ma jeździć na bazar????? Z mapki którą mam z UM wynika, że wcale nie. Trasa biegnie od mostu, przy poczcie do Pl Bohaterów i to koniec. Poprawcie mnie jeśli się mylę. :dry:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

O:Tramwaj w Słubicach 2011/10/05 15:44 #10484

  • ioiioiioi
  • ioiioiioi Avatar
  • Wylogowany
  • New Member
  • New Member
  • Posty: 2
  • Otrzymane podziękowania: 0
www.slubice.pl/dokumenty/tramwaj/studium_projektowe-tramwaj.pdf

Tutaj można się zapoznać z wariantami trasy tramwajowej z czego dwa dotyczą ulicy Sportowej a trzeci ten do placu Bohaterów nie wyklucza dobudowania dalszej części również do w/w ulicy.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

O:Tramwaj w Słubicach 2011/10/05 22:10 #10486

  • dreamhost
  • dreamhost Avatar
  • Wylogowany
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Posty: 141
  • Otrzymane podziękowania: 14
Kilka słów ode mnie (w odpowiedzi na listę argumentów ZA TRAMWAJEM), rodowitego mieszkańca Słubic od 35 wiosen, który chciałby zaprotestować przeciwko marnotrawieniu unijnych i NASZYCH pieniędzy.

1. Bzdura. Jakim cudem autobus może być droższy? Same koszty utrzymania torowiska, trakcji elektrycznej, urządzeń niezbędnych do tego, aby tramwaj jeździł bezpiecznie - będą BARDZO DUŻE - chodzi mi tylko o same koszty eksploatacji. W przypadku autobusu to wszystko odpada. Koszt linii autobusowej 100.000 euro rocznie? Chyba, że autobus ma jeździć za darmo, ale i tu bym był sceptyczny, czy koszty by sięgnęły tej kwoty.

2. Ile wynosi 15% wkładu własnego? Baaaaardzo dużo. Dlaczego mamy płacić te 15% z naszych podatków za niedorzeczną fanaberie?

3. Teraz powinniśmy nie starać się o dofinansowanie, tylko zapomnieć o tej głupocie.

4. Czyli jeśli jeden idiotyzm zostanie sfinalizowany, będzie można pomyśleć o kolejnym (chociaż mniejszym)? Już widzę te tramwaje i autobusy wożące po 5 (w szczycie) pasażerów.

5. Czytam to kilka razy i nie mogę pojąć logiki autorów. Wygląda też na to, że autobus (albo tramwaj) ma być przedsięwzięciem charytatywnym - jeden i drugi będzie jeździł na pusto, a my będziemy z uśmiechem płacić za jego utrzymanie. Brawo! Byłem pewien, że komunizm mamy za sobą, ale jak widać myliłem się.

6. Tak, tramwaj jest bardziej efektywny, a jeszcze bardziej efektowny, zwłaszcza w przypadku kolizji i wypadków, do których będzie dochodzić częściej niż w przypadku autobusu.

7. O tak, bardzo skorzystamy, zwłaszcza na tym, że miasto na długi czas zamieni się w wielki plac budowy, przypominający wykopaliska archeologiczne w Egipcie. Skorzystają też kierowcy, którzy będą musięli uważać nie tylko na pieszych i inne auta, ale też na tramwaj zasuwający po naszych wąskich drogach.

8. A ja byłem przekonany, że tramwaje to raczej relikt, z którego wszyscy powoli się wycofują, ze względu na KOSZTY UTRZYMANIA przede wszystkim. Widać opracowania które czytałem tworzyli autorzy będący w stanie wskazującym na spożycie.

9. Z tym się akurat po części zgodzę. Tramwaj jest jakąś tam atrakcją, ponieważ jest to twór coraz rzadziej spotykany w europejskich miastach. Ale może za pieniądze które musimy wydać na tramwaj wybudujmy jakąś inną trakcje turystyczną - taniej...

10. Ktoś powinien odpowiedzieć za wydanie tych 180.000 euro (aż trudno mi w to uwierzyć) - i zwrócić je do budżetów miast. Cisną mi się na usta słowa powszechnie uważane za obelżywe, ale z reguły staram się zachować minimum kultury, więc skończę wielokropkiem...

11. Słubice to niewielka mieścina - razem z coraz bardziej wyludniającym się Frankfurtem - niewiele większa mieścina. Słubice to w dodatku miasteczko o dość niewielkiej powierzchni i zwartej zabudowie, gdzie niemal wszędzie można dojść piechotą w kilka(naście) minut. Już widzę mieszkańców podróżujących z lubością od Lidla do Biedronki tramwajem / autobusem... LITOŚCI!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez dreamhost.

O:Tramwaj w Słubicach 2011/10/06 12:56 #10488

  • hazet
  • hazet Avatar Autor
  • Wylogowany
  • New Member
  • New Member
  • Posty: 10
  • Otrzymane podziękowania: 0

To po co się ludzie pchają do władzy to wszyscy wiemy, właśnie dlatego żeby forsować takie dziwne pomysły. Badania, wszelkie analizy, zatrudnianie firm inżyniersko-konsultingowych powoduje że jeszcze się nie zdecydowaliśmy a już mamy 180.000 euro w plecy. To jest kwota za którą można kupić nowy autobus i to bez pomocy Unii Europejskiej. Nie chodzę na żadne prezentacje bo mam za słabe nerwy ale powiem jedno. Wystarczyła by jedna osoba i to prawie za friko wyjaśniła by jakie to ewentualne szczęście mogło by nas spotkać. Tą osobą mogła by być jakaś porządna ksiegowa np. z MZK w Gorzowie. Najlepiej jakby przyjechała z emerytowanym motorniczym (było by taniej a i ryzyko zwolnienia z pracy żadne :) Pozwoliłem tu sobie na sarkazm bo przcież widzę, czytam i słucham... Paradoksalnie władze tych miast gdzie są tramwaje nie mogą się dogadać z użytkownikami aby je chociaż częsciowo zlikwidować. Nie wierzycie? Wkładamy google i piszemy 'tramwaje w gorzowie' i co? Wujek Wiki wszystko powie....W miastach gdzie od zawsze jeżdżą tramwaje ludzie sobie nie wyobrażają ich braku, to tak jakby im coś zabrać. Nam nikt niczego nie chce zabrać bo my nie chcemy tego mieć.(Przy okazji poczytajcie o autorach prezentacji studium)
Trakcja elektryczna i szynowa wymaga budowy kosztownej infrastruktury, a budowa i utrzymanie linii tramwajowych ma ekonomiczny sens jedynie tam, gdzie istnieje odpowiednio duża ilość jej użytkowników.

Zakładając że to wszystko mamy za darmo od naszych Unijnych braci.... to policzmy co z tego mamy:

Tramwaj średnio w czasie jednej godziny jazdy zużywa 160kW energii elektrycznej (brak info jaka to będzie taryfa ale powiedzmy że 50gr za 1kW)co daje nam 80zł/h
Nie będzie on sterowany pilotem od telewizora, więc potrzeba przynajmiej dwóch motorniczych(mowa tylko o jednym tramwaju) 20zł/h
Chyba będzie jakaś zajezdnia i warsztat naprawczy, to następne kilka osób.
Tymi ludźmi też ktoś musi kierować i ich rozliczać, więc administracji też coś się należy (tu nie wiem ilu pasibrzuchów będzie się wozić) Zapomniałem o "kanarze" bo jak znam życie to i on jest potrzebny, no chyba że nasza straż miejska zajmie się mandatami :)
No i wreszcie jest ten nasz tramwaj co ma około 30 miejsc siedzących (w porywach do 80)
wożący przeważnie osamotnionego motorniczego :) (no...niech zrobi dwa kursy na godzinę)
Cena biletu:
20 minut Normalny 2,20 zł Ulgowy 1,10 zł
Jaka taryfa dla niemców tego nie wiem ale myślę że skoro to wspólny projekt to oni maję swoje bilety czy też karnety, a więc kasiorka do Frankfurtu. Jak będzie korzystniej to i nasi tam karnety wykupią..

Miłego dnia!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez hazet.

O:Tramwaj w Słubicach 2011/10/06 17:21 #10489

  • Lea
  • Lea Avatar
  • Wylogowany
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Posty: 41
  • Otrzymane podziękowania: 3
A słyszeliście co powiedzieli przed chwilą w Teleexpresie? Że za miesiąc rusza linia autobusowa łącząca Słubice z Frankfurtem, a w niedługim czasie zostanie uruchomione połączenie tramwajowe. :laugh:
Kto nas robi w konia?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

O:Tramwaj w Słubicach 2011/10/08 23:59 #10497

  • Sawanna
  • Sawanna Avatar
  • Wylogowany
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Posty: 76
  • Otrzymane podziękowania: 3
dreamhost napisał:

Kilka słów ode mnie (w odpowiedzi na listę argumentów ZA TRAMWAJEM), rodowitego mieszkańca Słubic od 35 wiosen, który chciałby zaprotestować przeciwko marnotrawieniu unijnych i NASZYCH pieniędzy.

1. Bzdura. Jakim cudem autobus może być droższy? Same koszty utrzymania torowiska, trakcji elektrycznej, urządzeń niezbędnych do tego, aby tramwaj jeździł bezpiecznie - będą BARDZO DUŻE - chodzi mi tylko o same koszty eksploatacji. W przypadku autobusu to wszystko odpada. Koszt linii autobusowej 100.000 euro rocznie? Chyba, że autobus ma jeździć za darmo, ale i tu bym był sceptyczny, czy koszty by sięgnęły tej kwoty.

2. Ile wynosi 15% wkładu własnego? Baaaaardzo dużo. Dlaczego mamy płacić te 15% z naszych podatków za niedorzeczną fanaberie?

3. Teraz powinniśmy nie starać się o dofinansowanie, tylko zapomnieć o tej głupocie.

4. Czyli jeśli jeden idiotyzm zostanie sfinalizowany, będzie można pomyśleć o kolejnym (chociaż mniejszym)? Już widzę te tramwaje i autobusy wożące po 5 (w szczycie) pasażerów.

5. Czytam to kilka razy i nie mogę pojąć logiki autorów. Wygląda też na to, że autobus (albo tramwaj) ma być przedsięwzięciem charytatywnym - jeden i drugi będzie jeździł na pusto, a my będziemy z uśmiechem płacić za jego utrzymanie. Brawo! Byłem pewien, że komunizm mamy za sobą, ale jak widać myliłem się.

6. Tak, tramwaj jest bardziej efektywny, a jeszcze bardziej efektowny, zwłaszcza w przypadku kolizji i wypadków, do których będzie dochodzić częściej niż w przypadku autobusu.

7. O tak, bardzo skorzystamy, zwłaszcza na tym, że miasto na długi czas zamieni się w wielki plac budowy, przypominający wykopaliska archeologiczne w Egipcie. Skorzystają też kierowcy, którzy będą musięli uważać nie tylko na pieszych i inne auta, ale też na tramwaj zasuwający po naszych wąskich drogach.

8. A ja byłem przekonany, że tramwaje to raczej relikt, z którego wszyscy powoli się wycofują, ze względu na KOSZTY UTRZYMANIA przede wszystkim. Widać opracowania które czytałem tworzyli autorzy będący w stanie wskazującym na spożycie.

9. Z tym się akurat po części zgodzę. Tramwaj jest jakąś tam atrakcją, ponieważ jest to twór coraz rzadziej spotykany w europejskich miastach. Ale może za pieniądze które musimy wydać na tramwaj wybudujmy jakąś inną trakcje turystyczną - taniej...

10. Ktoś powinien odpowiedzieć za wydanie tych 180.000 euro (aż trudno mi w to uwierzyć) - i zwrócić je do budżetów miast. Cisną mi się na usta słowa powszechnie uważane za obelżywe, ale z reguły staram się zachować minimum kultury, więc skończę wielokropkiem...

11. Słubice to niewielka mieścina - razem z coraz bardziej wyludniającym się Frankfurtem - niewiele większa mieścina. Słubice to w dodatku miasteczko o dość niewielkiej powierzchni i zwartej zabudowie, gdzie niemal wszędzie można dojść piechotą w kilka(naście) minut. Już widzę mieszkańców podróżujących z lubością od Lidla do Biedronki tramwajem / autobusem... LITOŚCI!




od Lidla do Biedronki moze nie, ale np do dworca kolejowego w FFO, czemu nie ...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Witam, 2011/10/09 21:27 #10502

  • Empedokles
  • Empedokles Avatar
  • Wylogowany
  • New Member
  • New Member
  • Posty: 3
  • Otrzymane podziękowania: 0
tramwaj to może rzeczywiście przesada, ale autobus by się przydał. Słyszałem, że jakiś ma zacząć wkrótce jeździć do Frankfurtu... Zna ktoś szczegóły?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

O: Tramwaj w Słubicach 2011/10/10 08:28 #10504

  • Redakcja Słubice24.pl
  • Redakcja Słubice24.pl Avatar
  • Wylogowany
  • Administrator
  • Administrator
  • Posty: 734
  • Otrzymane podziękowania: 70
Zbieramy materiał do artykułu, niedługo będzie publikacja na ten temat. W skrócie możemy powiedzieć, że wg pierwotnych planów połączenie autobusowe między Słubicami a Frankfurtem ma ruszyć w listopadzie. Więcej informacji już wkrótce.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ostatnia edycja: przez Redakcja Słubice24.pl.

O: Tramwaj w Słubicach 2011/10/10 15:01 #10507

  • MartaP
  • MartaP Avatar
  • Wylogowany
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Posty: 40
  • Otrzymane podziękowania: 0
a czy wiadomo cos z kolei kiedy maja zostac podane wyniki konsultacji spolecznych?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
  • 2