Kliknij przycisk i otwórz MENU >>
Wielu z nas często podróżuje pociągami u naszych sąsiadów zza Odry. Co zrobić w przypadku gdy pociąg ma opóżnienie? Jakie prawa przysługują pasażerom w razie opóźnienia pociągu? Zapraszamy do zapoznania się z materiałem przesłanym przez Polsko-Niemieckie Centrum Informacji Konsumenckiej.

Jeżeli z powodu ponadgodzinnego opóźnienia rezygnujemy z podróży, możemy żądać zwrotu kosztów biletu.

- W razie godzinnego opóźnienia możemy otrzymać zwrot 25% ceny biletu, natomiast przy co najmniej dwugodzinnym opóźnieniu możemy żądać zwrotu nawet połowy jego ceny - tłumaczy dyrektorka Centrum, Katarzyna Trietz. - Po rekompensatę należy zawsze się zgłaszać do tego przewoźnika, u którego kupiliśmy bilet. Przewoźnicy czasami proponują bony, jednakże pasażer może domagać się wypłaty gotówki - radzi ekspertka.

W Niemczech przepisy o odszkodowaniu obejmują wszystkie połączenia, zarówno regionalne, jak i dalekobieżne. - Należy jednak pamiętać, że minimalna kwota wypłacanej rekompensaty wynosi 4 euro - wyjaśnia Katarzyna Trietz. O odszkodowanie można się starać w ciągu jednego roku od dnia upływu ważności biletu.

W razie sporu z przedsiębiorcą zza Odry konsumenci z Polski i z Niemiec mogą korzystać z bezpłatnej pomocy Polsko-Niemieckiego Centrum Informacji Konsumenckiej w ośrodkach:

Polsko-Niemieckie Centrum Informacji Konsumenckiej
  • Karl-Marx-Str. 7, Frankfurt nad Odrą
  • tel. 0049 335 500 80 650
  • e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (obsługa także w języku polskim)
Oddział Federacji Konsumentów w Gorzowie Wielkopolskim
  • ul. Chrobrego 33
  • tel. (95) 722 32 28
Oddział Federacji Konsumentów w Zielonej Górze
  • ul. Bohaterów Westerplatte 9, pok. 216
  • tel. (68) 325 59 75
Spodobał Ci się artykuł? Daj lajka i udostępnij dalej. Dziękujemy :)

Chcesz dodać komentarz do artykułu? Zaloguj się lub zarejestruj swoje konto na portalu.