Kliknij przycisk i otwórz MENU >>
Na naszą skrzynkę redakcyjną otrzymaliśmy list otwarty przesłany przez regionalistę Rolanda Semika w sprawie cmentarza komunalnego w Słubicach. Zapraszamy do zapoznania się z treścią oświadczenia.

Pobierz oświadczenie (pdf)
Spodobał Ci się artykuł? Daj lajka i udostępnij dalej. Dziękujemy :)

Komentarze   

#1 dżozef 2011-11-24 15:48
Zadałem sobie ten trud i przeczytalem przydlugą całość.
Powiem tak: albo facet jest mega glupi albo mega odważny...
Nawrzucać w publicznym liście burmistrzowi i to w taki arogancki sposob to jak gol do własnej bramki 8)
Nie wiem czy ma racje czy nie, ale styl pozostawia wiele do zyczenia.
A musze przyznac ze dotychczasowe jego publikacje śledzilem zawsze z zainteresowaniem :roll:
#2 natanil 2011-11-24 19:56
Jak na tzw regionalistę list jest mało oryginalny a może bardziej niemoralny. Widać dogłębną troskę tzw regionalisty o oczernianie ludzi i przedstawianie tylko własnych jedynie słusznych tez. W ramach szeroko pojętej tolerancji nie wiem czy osoba poważnie zajmująca się historią regionu nie przekroczyła granicy przyzwoitości i dziennikarskiej rzetelności w opisywaniu problemu, Niestety doczekaliśmy czasów, że niemcy walczą u nas w kraju z faszyzmem niedługo sowieci będą walczyć z komunizmem powoli nic mnie już nie dziwi. Radzę zastanowić się nad etyką dziennikarza i tzw regionalisty -- was też obowiązują zasady i przestrzeganie ich. A może małe dokształcenie w tym kierunku.
#3 mareq 2011-11-24 20:29
List normalny, szczery i ukazujący trudną prawdę. Należą się brawa za odwagę i wywalczenie poprawy sytuacji w temacie.
#4 Graendail 2011-11-24 22:10
Ktoś ma w końcu odwagę obnażyć i przeciwstawić się dominującej ostatnio obłudzie. Brawo Panie Rolandzie! Gratuluję i życzę więcej sukcesów.
#5 tjakuszewicz 2011-11-25 10:00
Przeczytałem dwa razy i mam prośbę. Ktoś może krótko i jasno wyjaśnić o co chodzi? Bo nie wiem... Zgubiłem się.
#6 KasMa1988 2011-11-25 10:06
chodzi o to, ze Roland Semik chcial aby szczatki ludzkie oraz pozostalosci po plytach nagobnych byly traktowane z szacunkiem, zaapelowal o wyznaczenie im malego miejsca aby mogly byc tam skladowane z nalezna im czcia. Za to doznal atakow na swoja osobe, do tego burmistrz przypisal sobie jego dokonanie sobie (publicznie w Gazecie Lubuskiej i na nagraniu HTS z obrad Rady Miejskiej)
#7 KasMa1988 2011-11-25 10:12
Do tego oczernil go o wywolywanie sensacji. Tekst moze troche przydlugi, ale widac ze facet sie wkonu wkurzyl i przy okazji chcial wyjasnic wszystkie sporne kwestie. Burmistrz nie jestem tu Bogiem i carem nie ma sie go co bac, skoro najwazniejsze dla niego jest budowanie wlasnego wizerunku. Brawo za postawienie sie.
#8 bolo 2011-11-25 13:10
Brawo Panie Regionalisto!!!
Tak jest, poszanowanie szczątków powinno byc i musi byc, niezaleznie od tego czyje i jakie są to szczatki.
Przykre jest to, że żyjemy w czasach, w których wytknięcie prawdy jest zle. Chwali się za to wazeliniarstwo, podlizusostwo i taki przyszyty do twarzy falszywy uśmieszek. Brrrr, co za obluda.
#9 dżozef 2011-11-25 13:34
tjakuszewicz: miałem to samo odczucie :-)
Trudno osadzic jaka jest prawda, bo znamy relacje tylko jednej ze stron.
Z tekstu wynika, że pan regionalista postanowił sprostować, to co o nim burmistrz mówił na sesji i w mediach. Może i chłop ma rację, ale dyplomatą zbyt dobrym nie jest :-*
I nie mieszajcie do tego wazeliny ;-) Swoją rację też trzeba umieć przedstawić.
#10 tjakuszewicz 2011-11-25 14:22
Dzięki za wyjaśnienie.
Jak najbardziej jestem za tym by okazywać szacunek szczątkom ludzkim. Myślę, że na cmentarzu spokojnie znalazłoby się na to miejsce, mimo, że ogólnie jest go coraz mniej nawet na bieżące pochówki. W szczegóły nie ma co się zagłębiać by nie być stronniczym. Chłopaki. Osiądźcie, pogadajcie, dajcie se po razie i będzie git.
#11 Ciszewicz Tomasz 2011-11-25 15:52
Szanowni Państwo staram się w wolnych chwilach czytać wszystkie komentarze. Nie będę się tłumaczył ale nie znacie niestety do końca prawdy a sprawa rozpoczęła się już w roku 2009 poprzez wycinkę drzew. Pan Semik sprytnie manipuluje opinią publiczną jego prawo. Ja postąpię zgodnie z prawem i nie oczekuję z tym Panem dalszej współpracy choć zabiegałem o to. Przypomnę też , że te tereny są od 1945 r. w Polsce. Tyle mojego komentarza. Pozdrawiam . Tomasz Ciszewicz
#12 tjakuszewicz 2011-11-25 16:27
*Usiądźcie miało oczywiście być. Literówka.

Panie burmistrzu. Ale to chyba nie jest rozwiązanie? Nie znamy sprawy, jasne - może i druga strona zechce przedstawić swoje racje - ale pana podejście, że nie oczekuje współpracy też nie jest rozwiązaniem... A tłumaczenie, że ten teren jest od 1945 r. w granicach RP też jest hmm... niepoważne, żeby nie powiedzieć żałosne...
#14 dżozef 2011-11-25 22:33
Ale jaja, z tego co tam piszą, pan Semik złożyć na burmistrz doniesienie do prokuratury, oj będzie gorąco :-* Ale swoją drogą faktycznie dziwna sytuacja.
tjakuszewicz: nie dziwota ze burmistrz pisze, że nie chce z nim współpracować... zamiast usiąść do rozmowy to pisze listy otwarte do mediów, a to tylko podgrzewa emocje;
trudno jednoznacznie ocenić, czy pan Semik zbyt wyolbrzymia, czy może pan Burmistrz mija sie z prawda
#15 mareq 2011-11-25 23:04
@tjakuszewicz: to już teraz znasz stanowisko wladzy: tu od 1945 r. jest Polska i Niemcom wara od naszych spraw, chyba że chcą zostawić swoje euro.

@dzozef: nie na burmistrza a w sprawie, bo o ewentualnej ekshumacji móg zdecydować wylacznie prokurator. To bylo jedynie wyjscie, by dowiedzieć się, czy taka ekshumacja wchodzi w rachubę.

Myślę, że tematu nie ma co więcej rozstrząsać, udalo się - bedzie krypta i to najwazniejsze.
#16 bolo 2011-11-26 12:21
Zgadzam się z poprzednikiem : "bedzie krypta i to najważniejsze" :)
#17 xavery78 2011-11-26 19:44
A co z innymi przedwojennymi cmentarzami, np. w Kunowicach? Aktualnie jest tam dosłownie śmietnik.
#18 Valhalla 2011-11-28 09:58
Szanowny Panie Burmistrzu, [o ile to Pan pisał] :)

argumentacja, że "... te tereny są od 1945 r. w Polsce..." jest co najmniej śmieszna. Każdym szczątkom należy się szacunek i godny pochówek. Uczczenie pamięci i chwila refleksji czy to tak dużo? Czy może Pana plan jest tak napięty, że na zwykłe ludzkie zachowanie już nie ma miejsca w Pana harmonogramie?

Ciekawe czy użyłby Pan podobnego sformułowania - ale w drugą stroną, tak bardziej na wschód - gdyby to kości naszych rodaków WALAŁY SIĘ po murami Cmentarza Łyczakowskiego we Lwowie czy też po płotem wileńskiej Rossy. Czy wtedy użyłby Pan stwierdzenia, że wszystko jest zamknięte bo tereny te nie są aktualnie w granicach RP?

Ponadto stwierdzenie "...Ja postąpię zgodnie z prawem i nie oczekuję z tym Panem dalszej współpracy choć zabiegałem o to..." brzmi jak zwykły foch małego dziecka - nie będę się z nim bawił, bo się poskarżył Pani.

Panie Rolandzie - POPIERAM.
#19 yon 2011-12-06 08:03
Obawiam się, że to jedna z tych spraw, które można załatwić od ręki, ale ale w pewnym momencie okazuje się,że komuś się czegoś nie chce, ktoś nie ma obowiązku, ktoś nie ma uprawnień, a za chwilę ktoś coś niepotrzebnie chlapnie, inny złapie go za słówko i sie, jak to w Polsce bywa - całość zaczyna żyć własnym życiem. Każdy będzie swoją rację forsował , powstaną dwa obozy i już jest zabawa. A czy naprawdę nie ma rzeczywiście ustalonych przepisów regulujących takie sytuacje? A czy rzeczywiście panowie urzędnicy nie mogą czegoś zrobić od ręki, a nie po 30 dniach, bo tak pozwala prawo? A czy trzeba z tej sprawy robić sprawę o wymiarze międzynarodowym i narodowo-religijnym , bo inaczej nie ruszy z miejsca? To są zwykłe , ludzkie sprawy a to, co się z nich robi i do jakich konfliktów potrafimy przez nie doprowadzić napawa niesmakiem.

Chcesz dodać komentarz do artykułu? Zaloguj się lub zarejestruj swoje konto na portalu.