Słubice: 22 kwietnia 2018   |   Imieniny: Kaja, Leon, Łukasz
reklama
reklama
Witamy, Gościu
Nazwa użytkownika Hasło: Zapamiętaj mnie

Office 365 – sposób na „tani” pakiet biurowy i nie tylko.
(1 przeglądających) (1) Gość
  • Strona:
  • 1

TEMAT: Office 365 – sposób na „tani” pakiet biurowy i nie tylko.

Office 365 – sposób na „tani” pakiet biurowy i nie tylko. 12/27/2017 18:57 #31503

  • Orbison
  • Offline
  • Początkujący
  • Posty: 16
Na wstępie zaznaczamy, że nie jest to artykuł sponsorowany, Microsoft nic nam nie płaci za promocję pakietu Office 365, ale uważamy, że rozwiązanie jest tak dobre, że warto o nim napisać parę słow.

Pakiet biurowy Office (Word, Excel, Outlook itd.) towarzyszy nam przez całe „komputerowe” życie, pomimo, że jest to komercyjny pakiet spotykamy go właściwie wszędzie.
Mało jest osób, które nie pisało tekstów w Wordzie, albo nie tworzyło wykresów w Excelu.

Problem z Office to zawsze była cena – pakiet nigdy nie należał do najtańszych, na dzień dzisiejszy, jego najmniejsza wersja to wydatek rzędu 1000zł.

[ceny pakietów, jak i licencji wg. Microsoft]

A może można taniej?



Tutaj z pomocą przychodzi nam nowy sposób licencjonowania pakietów biurowych przez Microsoft, czyli licencje okresowe. Mało tego, prócz samego oprogramowania Office otrzymujemy dodatkowe oprogramowanie, które kupując od innych dostawców byłoby dużo droższe!

Licencje Office 365, bo o nich będzie mowa, dzielą się na licencje – personal – czyli „do domu” i licencję business, czyli „dla firm”.

Office 365 Personal.

Koszt to ok. 300zł/rok (wg. ceneo nawet 100zł taniej)

Co otrzymujemy za tą kwotę?

  1. Pakiet Office 2016 na komputer PC lub MAC + aktualizację (jak w trakcie naszej licencji producent wyda nową wersję, dostaniemy automatyczną, darmową aktualizację produktu) Należy dodać, że pakiet zawiera wszystkie produkty pakietu Office – Word, Excel, Outlook, OneNote, Access, PowerPoint, Publisher.
  2. Pakiet Office 2016 na telefon smartfon lub tablet.
  3. Pakiet Office 2016 online – dostęp do pakietu Office z poziomu przeglądarki internetowej – bez produktów – Publisher i Access.
  4. Konto OneDrive o pojemności 1TB (!) do przechowywania danych w chmurze
  5. 60 minut miesięcznie na połączenia za pomocą Skype
  6. Konto pocztowe o pojemności 50GB w domenie outlook.com.




Jak za taką cenę to dość sporo benefitów.
Należy wspomnieć, że jak odpowiednio skonfigurujemy komputer, telefon/tablet , a nawet zalogujemy się na konto Microsoft z innego komputera to możemy jeden dokument edytować w wielu miejscach.
Bardzo ułatwia to pracę. Nie jesteśmy "przywiązani" do jednego urządzenia.

Prócz tego, mamy dostęp do aplikacji Office Lens na smartfon, gdzie możemy łatwo skanować dokumenty, przesyłać je do Word’a i edytować je. Tak, Office Lens zrobi nam OCR na dokumencie w chmurze i po chwili będziemy mogli go edytować na komputerze.

Rozszerzeniem licencji Personal jest Personal Plus.
Koszt to ok. 430zł/rok (wg. ceneo nawet 100zł taniej)

Czym się różnią licencję? Personal Plus możemy użyć na 5 (!) naszych urządzeniach. np. na 5 komputerach.




Nieco bardziej rozszerzona licencja jest dla firm.

Opcji i konfiguracji jest tak dużo, że nie raz szkolenia 3 dniowe nie pokazują wszystkich możliwości Office 365 dla firm, dlatego skupimy się tutaj na najważniejszych rzeczach.

Tak naprawdę pakiet biurowy Office w pakiecie Office 365 dla firm to tylko dodatek. Office 365 to potężne narzędzie ułatwiające prace w firmie, a pakiet Office w nim uzupełnia to narzędzie.


Office 365 dla firm, ma inny sposób licencjonowania. Licencje są na użytkownika i można wybrać 3 pakiety.
  • Office 365 Business
  • Office 365 Business Premium
  • Office 365 Business Essentials


Czym się różnią te pakiety?

  • Office 365 Business to tak naprawdę tylko pakiet Office (aktualnie 2016) – coś ala Office Personal.
  • Office 365 Business Premium to największa wersja, czyli pakiet Office (aktualnie 2016) i dodatkowe oprogramowanie w chmurze. O nim powiemy więcej.
  • Office 365 Business Essentials to pakiet Office 365 Business Premium, ale bez Office (aktualnie 2016) w wersji „do zainstalowania”. Tylko usługi dodatkowe – w chmurze. Dla kogo ten pakiet? Dla osób, które już wcześniej wykupiły standardową licencję na Office 2013 lub 2016 i chcą tylko dodatkowe usługi.



Jak zorganizować pracę w firmię za pomocą Office 365?

Sposób licencjonowania to „per użytkownik”, koszt na zasadzie subskrypcji, czyli w dowolnej chwili możemy usuwać i dodawać licencję dla naszych pracowników.

Koszt takiej licencji to ok. 50zł/użytkownik/miesiąc. Czy to dużo? Naszym zdaniem nie, mając na uwadze to co dostajemy w tej cenie.


Co zawiera pakiet Office 365 Business Premium?

Zawiera to wszystko co wersja Personal, czyli:
  1. Pakiet Office 2016 na komputer PC lub MAC + aktualizację (jak w trakcie naszej licencji producent wyda nową wersję, dostaniemy automatyczną, darmową aktualizację produktu) Należy dodać, że pakiet zawiera wszystkie produkty pakietu Office – Word, Excel, Outlook, OneNote, Access, PowerPoint, Publisher.
  2. Pakiet Office 2016 na telefon smartfon lub tablet.
  3. Pakiet Office 2016 online – dostęp do pakietu Office z poziomu przeglądarki internetowej – bez produktów – Publisher i Access.




I sporo dodatkowych aplikacji:

  1. Konto OneDrive o pojemności 1TB (!) do przechowywania danych w chmurze, umożliwiające łatwe udostępnianie plików naszej organizacji
  2. Konto e-mail w naszej domenie, o pojemności 50GB
  3. Aplikację Sharepoint, czyli wewnętrzną witrynę firmy w której możemy umieszczać dokumenty dla naszych pracowników. Witryna jest bardzo łatwo edytowalna, nie potrzebujemy osoby technicznej aby ją utworzyć i ją zarządzać.
  4. Aplikację Skype for Buissness, czyli rozszerzoną wersję Skype, umożliwiającą przeprowadzenie telekonferencji HD dla nawet 250 osób. Czy faktycznie potrzebujemy się spotykać żeby omówić ważny temat?
  5. Microsoft Teams – nowość, świetna aplikacja do pracy grupowej. Teraz nie musimy wysyłać maila do wszystkich z informacjami, możemy utworzyć „pokój”, do którego zaprosimy pracowników zaangażowanych w dany projekt i oprócz chata możemy tak składować dokumenty projektowe, łatwo umawiać spotkania, edytować wspólnie dokumenty i wiele więcej.




Aplikacji jest wiele więcej, to tylko przegląd popularniejszych. Zastosowanie aplikacji zależy od specyfiki danej firmy, nie wszystko może się przydać w każdej firmie i nie wszystko może ulepszyć pracę.

Jeśli potrzebują Państwo prezentacji Office 365 w swojej firmie, pokazania jak to działa i jak usprawnić procesy w firmie to zapraszamy do kontaktu.
Wdrażaliślimy rozwiązania Office 365 w równych firmach i róznej konfiguracji.
Orbison - Rozwiązania IT

tel. +48 730 326 575

Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
www.orbison.pl

Odp: Office 365 – sposób na „tani” pakiet biurowy i nie tylko. 01/02/2018 11:39 #31523

Bardzo ciekawy poradnik, prezentujący w sposób wyczerpujący podstawowe zagadnienia związane z produktem.
Ostatnio zmieniany: 01/02/2018 11:40 przez stawiarski.
  • Strona:
  • 1
Wygenerowano w 0.17 sekundy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama